loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه با گابریل ژسوس در مورد ریشه‌ها و جاه طلبی هایش
مصاحبه با گابریل ژسوس در مورد ریشه‌ها و جاه طلبی هایش

مصاحبه با گابریل ژسوس در مورد ریشه‌ها و جاه طلبی هایش

برنامه بازی پیش از دیدار مقابل چلسی، فرصتی را برای گفتگو با گابریل ژسوس فراهم کرد.

مهاجم برزیلی ما فصل پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است، اما هرگز روحیه خود را از دست نمی‌دهد. در این مصاحبه، او به ریشه‌های فوتبالی خود نگاهی می‌اندازد، فصل جاری را ارزیابی می‌کند و جاه طلبی های خود را برای تابستان و فراتر از آن بیان می‌کند.

گابریل، ما دوباره برای قهرمانی می‌جنگیم، اما به طور کلی فکر می‌کنی نسبت به فصل گذشته قوی‌تر هستیم؟

ما در حال ساختن یک تیم بسیار خوب هستیم. از فصل گذشته تا این فصل، نحوه بازی ما کمی متفاوت است و نمی‌توانم بگویم بهتر است یا نه، اما خیلی خوب است. ما در بخش دفاعی پیشرفت کرده‌ایم و برای قهرمانی می‌جنگیم. بدیهی است که در لیگ قهرمانان موفق به صعود نشدیم، اما پس از هفت سال دوری، بازگشتن به این رقابت‌ها خوب بود و به طور کلی فکر می‌کنم ما پیشرفت زیادی کرده‌ایم. فکر می‌کنم فصل خوبی بوده است. به جز نیمه دوم مقابل استون ویلا، تیم برای مدت طولانی خوب بازی کرده است و حالا فقط باید روی تک تک بازی‌ها تمرکز کنیم.

فکر می‌کنی مقابل ویلا چه چیزی اشتباه پیش رفت؟

فکر می‌کنم نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم اما گل نزدیم، و سپس نیمه دوم چندان خوب نبود. بازی تغییر کرد و وقتی در خانه هستید متفاوت است، زیرا باید فشار بیشتری بیاورید تا فضای بیشتری باز شود، و سپس زمانی که سعی در گلزنی داشتیم و کمی بالاتر از زمین بودیم، گل خوردیم. بعد از آن باید فشار بیاورید تا سعی کنید مساوی بکشید یا برنده شوید، و در نتیجه بیشتر در معرض ضدحمله قرار می‌گیرید. ویلا تیم خوبی دارد و گاهی اوقات فوتبال اینگونه است. اگر در نیمه اول گل می‌زدیم، به احتمال زیاد بازی را می‌بردیم.

درباره عملکرد ما از زمان سفر به دبی خیلی صحبت شده است...

مردم فکر می‌کنند دبی یک جور لحظه جادویی بود، اما اینطور نبود. فکر می‌کنم ما خیلی تمرکز کردیم، با لبخند بازی کردیم و وقتی برگشتیم شروع به بازی فوق العاده خوبی کردیم. ما در دبی خیلی سخت کار کردیم و این مهم بود.

چطور با مصدومیت های این فصل کنار آمده‌ای؟

سخت است. من از سه سالگی عاشق بازی فوتبال بودم، بنابراین مصدوم شدن سخت است. فکر می‌کنم فصل گذشته بهترین شش ماه قبل از جام جهانی را بازی کردم، زمانی که زانوم آسیب دید و همه می‌دانند بعد از آن چه اتفاقی افتاد. این فصل سخت بوده است - پیش فصل را از دست دادم، دوباره جراحی کردم و سپس چند مصدومیت دیگر داشتم. تمام تلاشم را برای کمک به تیم انجام می‌دهم و امیدوارم بتوانم شرایط بدنی‌ام را حفظ کنم تا بتوانم امسال یک پیش فصل کامل داشته باشم. آن وقت شرایط فرق می‌کند.

نظر شما در مورد جا افتادن کای هاورتز چیست؟

همه اینجا می‌دانند که آماده بودن و بازی کردن چقدر مهم است و کای آماده بوده و خوب بازی کرده و گلزنی کرده است. سرمربی به او ایمان دارد و این برای اعتماد به نفس یک بازیکن بسیار مهم است. در ابتدا برای او آسان نبود، اما ما از او حمایت کردیم و حالا او با لبخند بازی می‌کند.

رابطه‌ات با میکل آرتتا را توصیف کنید. از او چه چیزهایی یاد گرفته‌اید؟

من چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام چون بیش از هفت سال است که او را می‌شناسم. بدیهی است وقتی او منچسترسیتی را ترک کرد تا قبل از من به آرسنال بیاید، سه سال وقفه داشتیم. من سه فصل در سیتی با او بودم و او خیلی روی من کار کرد، سپس من به اینجا آمدم. او مرا می‌شناسد و من او را خیلی خوب می‌شناسم. او در گذشته خیلی به من کمک کرده و الان هم کمک می‌کند.

راز هماهنگی بین شما، بوکایو ساکا و گابریل مارتینلی چیست؟

متاسفانه این فصل ما زیاد با هم بازی نکردیم، عمدتا به این دلیل که من مشکلات مصدومیت داشتم و گاهی اوقات گابی هم همینطور. حیف است چون فصل گذشته با هم عالی بودیم و ارتباطمان خیلی خوب بود. ما با آزادی و تحرک زیادی بازی می‌کردیم و امیدوارم بتوانیم برگردیم و بیشتر با هم بازی کنیم چون فکر می‌کنم همدیگر را روی زمین درک می‌کنیم.

بیایید در مورد برخی از هم تیمی هایتان صحبت کنیم، با گابریل مارتینلی شروع کنیم. بهترین ویژگی او چیست؟ چه چیزی او را به یک بازیکن خاص تبدیل می‌کند؟

برای اولین بار او را زمانی که در اردوی تمرینی با تیم ملی بودم، ملاقات کردم. برزیل بازیکنان جوان را زیاد برای کمک و تست کردن فرا می‌خواند و فکر می‌کنم اولین بار او را حدود ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ دیدم. من گفتم: "وای. چه بازیکنی - این پسر واقعاً می‌تواند پرواز کند." بعد از آن او را دنبال کردم و وقتی به آرسنال آمد، جهش بزرگی از Ituana در برزیل داشت، اما او فقط بازی خودش را انجام داد، آن هم به طور مستقیم. همه در زمین می دانند او چه کاری می‌تواند انجام دهد، اما چیزی که او را در خارج از زمین خاص می‌کند، عطش اوست. او می‌خواهد یاد بگیرد، می‌خواهد پیشرفت کند، می‌خواهد بازی کند. او همیشه آنجاست، توپ را می‌خواهد، با حریفان روبرو می‌شود. او فقط دوباره و دوباره تلاش می‌کند. او نوع متفاوتی از بازیکن را به ما ارائه می‌دهد.

آیا این ترکیب عطش و استعداد یک ویژگی برزیلی است؟

صد در صد. فکر می‌کنم نه تنها برزیلی‌ها، بلکه لاتین تبارها اینطور هستند. مهارت زیادی از بازی فوتبال ساحلی و در خیابان‌ها به دست می‌آید، اما ما همچنین آن عطش را داریم و می‌خواهیم برای هم تیمی های خود سخت کار کنیم. گابی فقط ۲۲ سال دارد و در جام جهانی، در صحنه های بزرگ بازی کرده است و امیدوارم او همچنان به تلاش و پیشرفت ادامه دهد. امیدوارم او روش فعلی خود را تغییر ندهد، چون او یک ماشین است.

ویلیام سالیبا به عنوان یک شوخ‌طبع در رختکن شناخته می‌شود، اما در زمین بازی قضیه فرق می‌کند. دانستن اینکه او هنگام بازی پشت سر شماست چه احساسی دارد؟

همه می‌دانند او چقدر خوب است، اما نه تنها او – او و گابریل کاملاً هماهنگ هستند و فکر می کنم گابی خیلی به او کمک کرده است. خارج از زمین، او یکی از بامزه‌ترین افراد اینجاست، اما نه به این دلیل که همیشه شوخی می‌کند. این فقط ذات اوست. او بسیار خاص است.

او را در مقایسه با بهترین مدافعانی که با آنها روبرو شده‌اید چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازی کردن مقابل او سخت است! من هرگز در یک مسابقه مقابل او بازی نکرده‌ام، فقط در تمرین، اما حتی در آنجا هم سخت است چون او بسیار تیز و شکست دادن او دشوار است. همه ما برای پیشرفت سخت کار می‌کنیم و اگر او به این کار ادامه دهد، مطمئناً می‌تواند یکی از بهترین‌ها باشد.

آرسنال در طول تاریخ مدافعان بزرگی داشته است - آیا مدافعان میانی ما می‌توانند به سطح بازیکنانی مانند تونی آدامز و سول کمپبل برسند؟

مطمئناً. نحوه بازی آنها با هم بسیار مهم است و دفاع کردن سخت است، به خصوص در خارج از خانه، مقابل تیم های برتر. فکر می‌کنم آنها همچنان در حال پیشرفت هستند و به پیشرفت خود ادامه خواهند داد.

وقتی صحبت از مبارزه در کنار هم در زمین می‌شود، هماهنگی خارج از زمین چقدر مهم است؟

این خیلی مهم است، نه تنها اینجا بلکه در هر جایی که در زندگی‌ام بوده‌ام. در پالمیراس هم همینطور بود، جایی که در دومین فصل قهرمان شدم، زیرا خارج از زمین با هم بودیم، همه خوشحال بودند و به هم کمک می‌کردند. حتی بازیکنانی که بازی نمی‌کردند سعی در کمک داشتند. هماهنگی بسیار مهم است - اگر فقط یک بازیکن منفی داشته باشید، کل روحیه می‌تواند خیلی تغییر کند. شما نیاز دارید کل تیم با هم باشند. با سیتی، با تیم ملی هم همینطور بود و اینجا هم همینطور است.

با بازگشت به ریشه هایت، بازی فوتبال در خیابان چقدر مهم بود؟

خب، این سوال خوبی است چون فکر می‌کنم هنوز خیلی از فضای فوتبال خیابانی را در بازی‌ام دارم. بیشتر اوقات مردم نمی‌دانند که شما با توپ چه می‌کنید و من سعی می‌کنم چیز متفاوتی خلق کنم. این تا امروز خیلی به من کمک کرده است و فکر می‌کنم تا زمانی که بمیرم به این روش بازی خواهم کرد. همچنین تماشا می‌کنم - من دوستانی دارم که هنوز در خیابان، در فوتبال آماتور بازی می‌کنند و در برزیل فوتبالیست های آماتور بسیار خوبی وجود دارند. وقتی به برزیل می‌روم دوست دارم آنها را تماشا کنم و همیشه با دوستانم بازی می‌کنم. آنها هنوز خیلی به من کمک می‌کنند.

شما با مادرتان و برادرانتان بزرگ شدید. مادرتان چگونه به شکل گیری حرفه شما کمک کرد؟

جایی که بزرگ شدم، نحوه‌ای که بزرگ شدم، او برای من مثل یک فرشته بود. اکثر بازیکنان و مادرانشان همینطور بودند. در برزیل بسیاری از فوتبالیست های ما تاریخچه مشابهی دارند - آنها از مناطق فقیرنشینی می‌آیند که همه آرزوی فوتبالیست شدن را دارند، مادرانشان خیلی به آنها کمک می‌کنند و پدر ندارند. تاریخچه من با بسیاری از بازیکنان در برزیل بسیار شبیه است و اگر از آنها بپرسید، دقیقاً همین را خواهند گفت. ما سعی می‌کنیم تمرکز خود را روی یک چیز نگه داریم - فوتبال - و تحت تأثیر چیزهای بد قرار نگیریم، و مادران ما همیشه ما را به یاد این موضوع می‌انداختند. و این کاری بود که من سعی کردم در دوران بزرگ شدنم انجام دهم.

صحبت از مادرت شد، شادی بعد از گل تلفنی برای او نیست؟

بله، من این کار را برای مادرم انجام می‌دهم چون او برای من همه چیز را تغییر داد - نحوه زندگی من، او همه چیز را به من یاد داد. من سه دوست بزرگتر دارم که تقریباً مثل برادرانم هستند، و اگر مادرم نمی‌توانست با من تلفنی صحبت کند، با آنها تماس می‌گرفت. بنابراین ما یک روز در مورد آن صحبت کردیم و جشن گل را برای او طراحی کردیم، و سپس وقتی با تیم ملی بودم از من خواستند که این کار را انجام دهم. این برای مادرم است، اما نه فقط برای مادرم، بلکه برای همه مادرانی است که با پسرانشان تماس می‌گیرند و همیشه نمی‌توانند آنها را پیدا کنند!

شما با اسطوره برزیلی رونالدو صمیمی هستید. آیا او در زمین به شما کمک کرده است؟

خب، او یکی از الگوهای من در فوتبال است. من با تماشای او، رونالدینیو، کاکا بزرگ شدم، بنابراین اولین باری که او را ملاقات کردم برایم باورنکردنی بود. از آنجا ما رابطه بسیار خوبی برقرار کردیم و او واقعاً پسر خوبی است، اما حالا فراتر از دوستی است چون ما شریک تجاری هستیم. ما خیلی صمیمی هستیم و می‌دانم هر وقت بخواهم می‌توانم از او سوال بپرسم. در گذشته او به من نصیحت هایی در مورد فوتبالیست بودن داد که واقعاً به من کمک کرد و الان هم همینطور است.

در نهایت، در حالی که وارد چند هفته پایانی فصل می‌شویم، پیام شما به هواداران چیست؟

لطفاً همچنان از ما حمایت کنید و به ما ایمان داشته باشید، و گاهی اگر این جواب نداد، همچنان از ما حمایت کنید! چون فوتبال اینگونه است - گاهی اوقات برنده می‌شوید، گاهی نه، اما ما سخت تلاش می‌کنیم تا هواداران را خوشحال کنیم و در مسیر درستی برای مبارزه برای قهرمانی در هر فصل هستیم. این اتفاق یک شبه نمی‌افتد. سال گذشته مهم بود اما متاسفانه برنده نشدیم. امسال دوباره در حال مبارزه هستیم و اگر این بار برنده نشویم، فصل بعد دوباره تلاش خواهیم کرد. این مهمترین چیز است.

بخش پایانی مصاحبه با گابریل ژسوس

سه تا از بهترین مهاجم هایی که مقابل آنها بازی کرده‌اید چه کسانی هستند؟

هری کین، کریم بنزما و نمی‌دانم آیا کریستیانو رونالدو را به عنوان مهاجم حساب می‌کنیم یا نه، اما باید او را بگویم.

سخت ترین گلرها؟

با چند دروازه‌بان سخت روبرو شده‌ام. می‌گویم آلیسون، ادرسون و تیبو کورتوا.

در تمرین بازی کردن مقابل چه کسی سخت ترین است؟

گابریل یا شاید تومیاسو. هیچ کدام به شما یک لحظه آرامش نمی‌دهند!

دوست داشتید با چه کسی بازی می‌کردید؟

ساده است - رونالدینیو.

بهترین خاطره با پیراهن آرسنال؟

فکر می‌کنم اولین بازی در امارات، مقابل لسترسیتی. آن عالی بود!

بهترین بازی آرسنال؟

اولین بازی ما در امارات در لیگ قهرمانان امسال.

شوخ ترین فرد در رختکن کیست؟

بین سالیبا و زینچنکو.

نزدیک ترین دوست شما در باشگاه چه کسی است؟

می‌توانم بگویم برزیلی‌ها، اما فکر می‌کنم زینچنکو، چون سال‌ها با هم بازی کرده‌ایم و همدیگر را خیلی خوب می‌شناسیم. او فردی فوق العاده است که در کنارش بودن لذت بخش است و او بازیکن فوق العاده ای است. او چیزی متفاوت به ما می‌دهد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۱۳ ۲۰:۴۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۹۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰