loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج نکته از پیروزی آرسنال مقابل چلسی
پنج نکته از پیروزی آرسنال مقابل چلسی

پنج نکته از پیروزی آرسنال مقابل چلسی

پیروزی ۵-۰ ما مقابل چلسی در روز سه‌شنبه، نکات قابل توجه زیادی را به همراه داشت. در اینجا به پنج موردی که متوجه شدیم اشاره می‌کنیم:

شروع طوفانی

کمتر از چهار دقیقه طول کشید تا گل اول را به ثمر برسانیم. ما از همان سوت اول با انگیزه کار را شروع کردیم و با یک شروع خوب از لئاندرو تروسارد به گل رسیدیم. این زودترین گل ما مقابل چلسی از دسامبر ۲۰۰۴ بود که تیری آنری در دقیقه دوم موفق به گلزنی شد.

همچنین این یازدهمین بار در این فصل بود که در ۱۵ دقیقه ابتدایی یک بازی لیگ برتر گلزنی کردیم، که این تعداد بیش از هر تیم دیگری است.

باورنکردنی بود که در نیمه اول گل های بیشتری به ثمر نرسید. ما قبل از استراحت ۱۳ ضربه به سمت دروازه زدیم – بیشترین تعداد ضربه‌ای که در نیمه اول مقابل چلسی در یک بازی لیگ برتر داشته‌ایم (از زمان شروع ثبت آمار توسط اپتا در فصل ۲۰۰۳/۰۴).

حقیقت این است که چلسی هم موقعیت هایی برای گلزنی داشت. گابریل یک ضربه را به تیر دروازه خودی منحرف کرد و آنها چندین موقعیت امیدوارکننده دیگر هم داشتند – خط دفاعی ما به طور غیرمعمولی باز به نظر می‌رسید.

با این حال، ما با برتری به رختکن رفتیم و رکورد خود را برای برد در بازی هایی که در نیمه اول پیش بودیم در این فصل از لیگ برتر (حالا ۱۵ بازی) افزایش دادیم. این رکورد ما را با بهترین عملکرد تاریخ خود در تبدیل کردن برتری نیمه اول به پیروزی (همچنین ۱۵ برد از ۱۵ بازی در فصل ۲۰۱۳/۱۴) برابر می‌کند.

ما بعد از استراحت به سطح بالاتری رفتیم و با به ثمر رساندن چهار گل دیگر در یک بازه ۱۸ دقیقه‌ای، به بزرگترین پیروزی خود مقابل چلسی در تمامی رقابت‌ها دست پیدا کردیم.

۱۰۰ گل

در بازی امشب، صدمین گل فصل خود را در تمام رقابت‌ها و در چهل و هشتمین بازی به ثمر رساندیم. 

لئاندرو تروسارد تنها پس از چهار دقیقه با پاس دکلان رایس، توپ را از تیر نزدیک به تور چسباند. این پانزدهمین گل او در بهترین فصل فوتبالی‌اش تا به امروز و پنجمین گل او در هشت بازی اخیر لیگ بود. 

او بعد از بوكایو ساكا با ۱۸ گل، دومین گلزن برتر ماست. کای هاورتز (۱۲) و مارتین اوگارد (۱۱) نیز به آمار دو رقمی رسیده‌اند.

ما اکنون از مجموع ۱۰۳ گل فصل گذشته در ۴۹ بازی که شامل ۸۸ گل در لیگ برتر بود (که رکوردی برای باشگاه بود) عبور کرده‌ایم. تا اینجا در این فصل، با وجود چهار بازی دیگر، ۸۲ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده‌ایم. گل های دیگر در لیگ قهرمانان (۱۹)، جام اتحادیه (۲) و سوپر جام (۱) به ثمر رسیده است.

این بیست و سومین بار در تاریخ باشگاه است که به صد گل می‌رسیم - بیشترین تعداد گلی که تا به حال به ثمر رسانده‌ایم ۱۳۵ گل در فصل ۱۹۳۰/۳۱ بود.

دید درخشان اودگارد

مارتین اودگارد باز هم در اوج خلاقیت خود بود و هیچ چیز بهتر از پاس عمقی و فوق العاده او در دقیقه ۵۲ که چهار بازیکن چلسی را از بازی خارج کرد و هاورتز را در موقعیت تک به تک قرار داد، بینش کاپیتان ما را نشان نمی‌دهد. ضربه بازیکن آلمانی مهار شد، اما کرنر حاصل از آن منجر به گل دوم ما شد.

در دفعه بعدی که اودگارد و هاورتز با هم هماهنگ شدند، دوباره گل زدیم. این بار شماره ۸ ما از داخل زمین خودی، پاس قوس‌داری زیبا به هاورتز در حال حرکت فرستاد. او با قدرت به سمت دروازه رفت، خونسردی خود را حفظ کرد و یازدهمین گل خود در این فصل را، با پاس گل هشتم اودگارد، به ثمر رساند. پاس گل نهم کاپیتان منجر به گل دوم بن وایت شد.

در مجموع، او در طول ۹۰ دقیقه هشت موقعیت ایجاد کرد که بیشترین تعداد در زمین بود و این بالاترین آمار او در هر بازی لیگ برتر است. او همچنین از نظر تعداد لمس توپ، پاس های تکمیل شده و پاس به یک سوم نهایی، در نمایشی خیره کننده دیگر که مطمئناً یکی از نامزدهای بهترین بازیکن فصل است، پیشتاز بود.

بازگشت پارتی

برای اولین بار از زمان سوپر جام در ابتدای فصل، میکل آرتتا سه هافبک میانی توماس پارتی، دکلان رایس و مارتین اودگارد را در ترکیب اصلی قرار داد.

برای پارتی این تنها پنجمین حضور او در لیگ در این فصل و تنها دومین بار بود که در خط هافبک بازی می‌کرد، چرا که او در ماه آگوست سه بازی در پست دفاع راست به میدان رفته بود. او قبل از تعویض شدن با جورجینیو در دقیقه ۷۰، به عنوان بخشی از تعویض‌های چهارگانه پس از اینکه برتری ما به پنج گل رسید، در زمین حضور داشت.

در این مدت او از نظر تعداد قطع توپ (سه تا) پیشتاز بود و دو نبرد تن به تن را با موفقیت پشت سر گذاشت (مشترک با بیشترین تعداد در تیم). دقت پاس او در یک سوم نهایی به ۸۹ درصد رسید، زیرا او از این فرصت استفاده کرد تا تمام جنبه های بازی خود را به نمایش بگذارد.

رایس در موقعیتی جلوتر از هافبک غنایی ما بازی کرد و پاس گل اول را (ششمین پاس گل فصل او) ارسال کرد. او کل ۹۰ دقیقه را بازی کرد، ۸۷ درصد پاس صحیح داشت و هرگز از دویدن دست نکشید - حتی مدت‌ها پس از اینکه نتیجه بازی مسجل شد. در آخرین دقیقه از وقت‌های تلف شده، او با سینه‌ای آرام توپ ارسالی را به داوید رایا برگرداند، زمانی که چلسی به سمت دروازه حمله کرد. این خلاصه‌ای از روحیه و تلاش او بود - این یک عملکرد درخشان دیگر از فصل درخشان او با پیراهن قرمز آرسنال بود.

در صدر جدول

مهمترین نکته از همه، ۲۴مین برد ما در لیگ در این فصل، ما را با چهار بازی باقی مانده، با سه امتیاز فاصله در صدر جدول قرار داد.

ما ۷۷ امتیاز کسب کرده‌ایم، فقط یک امتیاز کمتر از زمانی که در سال ۱۹۹۸ قهرمان شدیم، و تفاضل گل ما اکنون به ۵۶+ رسیده است که ۱۲ تا بهتر از منچستر سیتی و ۱۳ تا بهتر از لیورپول است. این همچنین بهترین تفاضل گل ما در دوران لیگ برتر است.

لیورپول، سه امتیاز عقب‌تر از ما، پنج بازی باقی‌مانده دارد، سیتی، یک امتیاز دیگر عقب‌تر، شش بازی دارد. چهار بازی آخر ما همگی در آخر هفته‌ها است: تاتنهام (خارج از خانه)، بورنموث (خانه)، منچستریونایتد (خارج از خانه) و اورتون (خانه).

ما همچنین بهترین خط حمله (۸۲ گل) و بهترین خط دفاع (۲۶ گل خورده) را در لیگ داریم و این شانزدهمین کلین شیت ما بود. داوید رایا ۱۴ تا از این کلین شیت ها را ثبت کرده است، به این معنی که او به کسب جایزه دستکش طلایی نزدیک می‌شود. تنها جردن پیکفورد (با ۱۰ کلین شیت) می‌تواند او را بگیرد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۵ ۱۶:۱۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۵۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰