loading
در حال بررسی درخواست شما
اولین مصاحبه پیتر چک در لباس آرسنال
اولین مصاحبه پیتر چک در لباس آرسنال

اولین مصاحبه پیتر چک در لباس آرسنال

 

پیتر به آرسنال خوش آمدی، امضای قرارداد با باشگاه چه احساسی دارد؟
 
هیجان انگیز است. مدت زیادی از زمان آمدنم به لیگ برتر می گذرد و هنوز عاشق بازی کردن در لیگ برتر و مواجه شدن با چالش هایی هستم که هر هفته در برابر تیم ها و بازیکنان بزرگ ایجاد می شود. آرسنال تیمی است که در سطح بالا رقابت می کند و با جاه طلبی و انگیزه های شخصی من مطابقت دارد. باور دارم در این لحظه از دوران بازیم تصمیم واقعا خوبی گرفتم و به موفقیتی که امیدش را دارم خواهم رسید.
 
کدام ویژگی ارسنال تو را برای پیوستن به این تیم ترغیب کرد؟
 
باید بگویم روش باشگاه. در اولین ملاقاتی که داشتیم، با مربی، آرسن ونگر صحبت کردم و این مشخصا تفاوت بزرگی بود چرا که من مثل همیشه تشنه موفقیت هستم و برای بردن جام ها جاه طلبی و تعهد 15 سال پیش و دوران کودکی را دارم. بعد از صحبت کردن با ونگر به این نتیجه رسیدم که باشگاهی را یافته ام که به دنبال کسب موفقیت است و می خواهد بهترین های اروپا را به چاش بکشد. این برای من پروژه جذابی است.
 
 
پس از سپری کردن 11 سال موفقیت آمیز در چلسی، تصمیم به ترک این باشگاه باید سخت بوده باشد...
 
قطعا رفتن برای من سخت ترین تصمیم بود، اما سال پیش به این نتیجه رسیدم که هنوز در دوران بازیم به جایی نرسیدم که بخواهم نیمکت نشین باشم. می خواهم بازی کنم و شانس جنگیدن برای جایگاهم را داشته باشم و می خواهم برای تیم مفید باشم و در زمین وظایف معمول خودم را هفته به هفته اجرا کنم. امیدوارم اینجا در آرسنال فرصت جنگیدن برای جایگاهم را داشته باشم و امیدوارم بتوانم چیزی جدید ولو اندک به تیم اضافه کنم که باعث کمک به تیم شود.
 
واضح است که تو تجربه زیادی در لیگ برتر داری. لیگ برتر را خیلی خوب می‌شناسی و لندن را هم همینطور. آیا فکر می‌کنی این موارد برای تو مزیت خواهند بود؟
 
من باور دارم که لیگ برتر بهترین لیگ جهان است و این مدت طولانی که در لیگ برتر بازی کرده‌ام، برای من مزیت محسوب می‌شود و می‌دانم انتظار چه چیزی را دارم. برای فصل پیش رو در باشگاه جدیدی خواهم بود ولی فکر می‌کنم اینکه در لیگ برتر و لندن جا افتاده‌ام برای من مزیت باشد. می‌دانم که در همه استادیوم ها چه وضعیتی حاکم است و تیم‌ها چه سبکی را بازی می‌کنند. بازی کردن مقابل بهترین بازیکنان جهان چالش فوق العاده‌ای است و من همیشه می‌خواسته‌ام که در لیگ برتر بازی کنم و قسمتی از این رقابت ها باشم. داشتن شانس ادامه حضور در این لیگ در تیمی که انگیزه رقابت کردن برای قهرمانی لیگ و رقابت کردن با بهترین تیم ها را دارد، چالش جدیدی برای من است و باید بگویم همان ابتدا که با آرسن ونگر در مورد جاه‌طلبی و انگیزه‌ای که این باشگاه دارد صحبت کردم، تصمیم من واضح بود چون می‌خواستم جزئی از آن باشم.
 
آرسن ونگر چه اندازه در تصمیم تو برای پیوستن به آرسنال نقش داشت؟
 
من صحبت خوبی با او داشتم که پس از نخستین گام باشگاه برای من بود و توانستیم برای مدتی طولانی به صورت خصوصی با هم صحبت کنیم. او مرا متقاعد کرد که این گام درستی است و آرسنال باشگاهی با جاه‌طلبی بالا است. من انگیزه و جاه‌طلبی شخصی بالایی دارم و باشگاه قطعا با آنها همسو است. برهه هیجان انگیزی برای من است. این همان پروژه‌ای است که هواداران آرسنال و باشگاه برای بردن لیگ برتر منتظر آن بودند و این شانسی برای من است تا تجربه‌ام و نقش کوچکی که دارم را به تیم بیاورم و ما می‌توانیم به قهرمانی لیگ برتر برسیم.
 
آیا در مورد باشگاه با توماس روزیسکی صحبت کردی و اگر همینطور است، او در این مورد چه چیزهایی به تو گفت؟
 
بله، صحبت کردیم. در برهه بازی‌های ملی فرصت این را داشتیم تا در این مورد صحبت کنیم ولی در آن مقطع نمی‌دانستم چه اتفاقی خواهد افتاد. ولی او بازی کردن برای آرسنال را دوست دارد و همیشه خوشحال به نظر می‌رسد. او در مورد اینکه ممکن است این اتفاق رخ دهد هیجان زده بود. او چیزهای خوب زیادی در مورد آرسنال به من گفت و یکی از دلایلی بود که مذاکره با آرسنال را آغاز کردم. پس از آن مذاکرات انجام شد و حالا من اینجا هستم و خیلی خوشحالم که شرایط اینگونه رقم خورد.
 
در طول دوران بازیت بارها در مقابل آرسنال بازی کردی. مهم ترین خاطره هایت از بازی در هایبوری و امارات چیست؟
 
اولین باری که در هایبوری بازی کردم از اندازه استادیوم کمی جا خوردم چون فکر می کردم باید بزرگتر ازین باشد! وقتی در زمین بودید بسیار بسته و باریک به نظر می رسید. دراولین بازی ام تیری آنری از روی یک ضربه آزاد سریع گلی به ثمر رساند و ما را غافلگیر کرد. اما در نهایت توانستیم یک تساوی ازرشمند 2-2 کسب کنیم که امکان قهرمانی را برای ما فراهم کرد، بنابراین این اولین خاطره من بود. بعد از آن باشگاه به امارات نقل مکان کرد و بازی کردن در آن جا همیشه خوب بود چون زمین زیبایی داشت. وقتی میهمان هستی می دانی که بازی مقابل تیم فنی آرسنال وظیفه ای دشوار است و این همیشه آزمونی سخت برای ما به حساب می آمد اما به نظر می رسد که در سال های اخیر در آن موفق بودیم. امیدوارم که این روال تغییر کند!
 
تو این شانس را داری که این موضوع را ثابت کنی چون اولین رقابت رسمی تو می تواند در برابر چلسی باشد... 
 
فکر می کنم اوضاع نمی توانست ازین بهتر برای هواداران به پیش برود چون آن روز، روزی بسیار هیجان انگیز و در عین حال بسیار عجیب خواهد بود. باید بگویم پس از سپری کردن 11 سال پر موفقیت و پر خاطره در چلسی، حضور در تیم مقابل حس عجیبی خواهد داشت. وقتی که در زمین هستی می خواهی برای تیمت بازی کنی و پیروز شوی. ممکن است در طول سال در مقابل دوستانت بازی کنی، دوستان صمیمی و اصلی، اما در زمین همه این رفاقت ها کنار می رود و تنها روی بردن تمرکز خواهی کرد.
 
با تشکر از علی ارشدی و اشکان
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۴/۹
به قلم علی احمدی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۲,۱۶۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰