loading
در حال بررسی درخواست شما
شش گزینه برای دفاع چپ آرسنال در پنجره نقل و انتقالات تابستانی
شش گزینه برای دفاع چپ آرسنال در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

شش گزینه برای دفاع چپ آرسنال در پنجره نقل و انتقالات تابستانی

انتظار می‌رود آرسنال در حالی که تلاش خود را برای فتح لیگ برتر و اروپا به سطح بالاتری می برد، تابستان امسال به دنبال یک مدافع چپ جدید باشد.

عملکرد اولکساندر زینچنکو و یار جانشین او یاکوب کیویور که حتی یک مدافع چپ تخصصی هم نیست، زیر سوال رفته است، بنابراین شاید زمان آن رسیده باشد تا یک بازیکن دیگر به خط دفاعی قدرتمند خود اضافه کنند.

در اینجا به شش بازیکنی که آرسنال باید به آن ها نگاه کند اشاره می‌کنیم:

آلخاندرو گریمالدو (بایر لورکوزن)

به سختی می‌توان گفت که هیچ مدافع چپی فصل بهتری از آلخاندرو گریمالدو بازیکن بایر لورکوزن را سپری کرده است.

گریمالدو که تابستان گذشته با انتقال آزاد به این تیم پیوست، پس از اینکه دوران درخشش او به عنوان یک پدیده به پایان رسیده بود، زیر نظر ژابی آلونسو به یک ماشین گلزنی و پاس گل در تیم قهرمان بوندس‌لیگا تبدیل شد و آمار فوق‌العاده‌ای از خود به جا گذاشت.

استعداد هجومی گریمالدو می‌تواند گزینه‌های آرسنال را در یک‌ سوم نهایی زمین تقویت کند و به ایجاد پویایی سیال که آرتتا به دنبال آن است، کمک کند.

فردی کادیوغلو (فنرباغچه)

از آنجایی که زینچنکو سال‌هاست به عنوان مدافع چپ وارونه به کار گرفته می‌شود، پس اگر آرتتا می‌خواهد به این سیستم بچسبد، دیگر لازم نیست به دنبال گزینه دیگری جز فردی کادیوغلو، بازیکن فنرباغچه، باشد.

این بازیکن ۲۴ ساله تا سال ۲۰۱۸ یک بازیساز نخبه در خط میانی بود، اما پس از انتقال به ترکیه، به پست مدافع چپ منتقل شد و حالا کادیوغلو به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین بازیکنان سوپر لیگ شناخته می‌شود.

با نزدیک شدن به دو سال پایانی قراردادش، بسیاری از باشگاه‌های اروپایی کادیوغلو را به عنوان گزینه‌ای به صرفه برای تابستان امسال در نظر دارند و آرسنال هم بهتر است به جمع این تیم‌ها بپیوندد.

میگل گوتیرز (ژیرونا)

در حالی که شعله‌ی درخشش تیم ژیرونا در اواخر فصل کم‌رنگ شد، اما کل تیم عملکرد خوبی داشتند و میگل گوتیرز، مدافع چپ این تیم نیز از این قاعده مستثنی نبود.

گوتیرز زمانی که در رئال مادرید به میدان رفت، به عنوان یک ستاره آینده‌دار شناخته می‌شد و به نظر می‌رسد این پیش‌بینی در مورد این بازیکن ۲۲ ساله درست بوده است. او در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و فراتر از انتظارات در هر دو پست مدافع چپ و مدافع کناری ظاهر شده است.

باشگاه ژیرونا به سادگی توان مالی رقابت با خواستگارهای سطح بالای او را ندارد که تعداد آن‌ها هم کم نیست، بنابراین به نظر نمی‌رسد معامله برای او خیلی پرخرج باشد.

رايان آيت نوری (ولورهمپتون)

خرید بازیکن از لیگ برتر یک عادت پرهزینه است، اما اگر آرسنال به دنبال یک خرید بدون ریسک و بدون نگرانی در مورد وفق دادن خود با فوتبال انگلیس باشد، ریان آیت نوری گزینه مناسبی برای آن‌ها است.

مانند گوتیرز، ارزش آیت نوری هم در جوانی بسیار بالا بود و او بعد از چند سال کم فروغ، حالا دوباره در اوج قرار دارد. این بازیکن ۲۲ ساله شاید به طور رسمی یک مدافع چپ باشد، اما علاقه او به دریبل زدن باعث می‌شود در سراسر زمین درگیر بازی شود، که می‌تواند کاملاً در سیستم آرتتا جای بگیرد.

با تنها دو سال باقی مانده از قراردادش، ممکن است آیت نوری با قیمت مناسبی در این تابستان در دسترس باشد. او خریدی گران اما با ارزش برای تیم توپچی‌ها خواهد بود.

جورل هاتو (آژاکس)

جورل هاتو کمی ریسکی است. او تنها ۱۸ سال سن دارد، اما در آژاکس در حال درخشش است و تمام ویژگی‌هایی را که از بازیکنی در سن او در یک خط دفاعی که در غیر این صورت الهام‌بخش نیست، انتظار دارید، نشان می‌دهد.

هاتو که به طور طبیعی یک مدافع میانی است، در بازی در سمت چپ هم راحت است و می‌تواند به عنوان بخشی از یک خط دفاعی سه نفره موقت به کار گرفته شود، به خصوص با بن وایت که علاقه خود را به شرکت در حملات و تأثیرگذاری روی بازی در آن طرف زمین نشان داده است.

او به تازگی قرارداد بلندمدت جدیدی امضا کرده است، اما آژاکس در ازای قیمت مناسب همیشه برای فروش بازیکنانش باز است.

کیران تیرنی (آرسنال)

همین چند وقت پیش بود که از کیران تیرنی به عنوان کاپیتان آینده و عضو کلیدی تیم آرسنال صحبت می‌شد. نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد، اما به دلیلی او از جایگاه خود پایین آمد و در این فصل به صورت قرضی به رئال سوسیداد رفت.

یک سری مصدومیت‌های همسترینگ باعث شده تا حضور تیرنی در اسپانیا محدود شود، اما او همچنان به طور واضح یک مدافع چپ قابل اعتماد است که شاید فقط به تغییر فضا برای احیای دوباره دوران حرفه‌ای‌اش نیاز داشت.

کلید این انتقال، استحکام روابط تیرنی با آرتتا است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این رابطه ممکن است کمی سرد شده باشد، اما اگر آرسنال به دنبال صرفه‌جویی در هزینه است، می‌تواند سعی کند دوباره آن پل ارتباطی را بازسازی کند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۳ ۲۰:۰۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : 90Min
بازدید: ۲۷۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰