loading
در حال بررسی درخواست شما
کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا پیش از بازی مقابل تاتنهام
کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا پیش از بازی مقابل تاتنهام

کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا پیش از بازی مقابل تاتنهام

حالا ما در کورس قهرمانی هستیم؟

باید به خودمان نگاه کنیم و برای بردن بازی‌هایمان بهترین عملکرد را داشته باشیم. مشتاقانه منتظر دیدن اتفاقات هستم. این چیزی است که درباره‌اش صحبت می‌کنیم. کمی تکراری به نظر می‌رسد، اما کاری است که باید انجام دهیم.

آیا حالا یک رقابت دو قطبی است؟

فکر نمی‌کنم. به نظرم این لیگ به شدت طاقت‌فرساست و هنوز می‌تواند اتفاقات زیادی بیفتد. همه ما می‌دانیم که بردن بازی‌ها در این لیگ چقدر سخت است.

چقدر از ماه آوریل راضی بوده‌اید؟

فوق‌العاده بوده است. نه تنها نتایج، بلکه عملکردها هم عالی بوده‌اند. بازی دربی لندن مقابل چلسی در ماه گذشته عالی بود و حالا یک بازی بزرگ دیگر پیش روی ماست. مطمئنم که اگر می‌خواهیم موفق شویم، باید تاتنهام را هم شکست دهیم.

این فصل چقدر ترکیب تیم نسبت به فصل گذشته سفت و سخت‌تر شده است؟

بله، همانطور که قبلا هم گفتیم، در دسترس بودن بازیکنان یک عامل کلیدی خواهد بود. درست است که به جز یورین تیمبر، تقریباً همه بازیکنان را در اختیار خواهیم داشت و این یک پیشرفت بزرگ است. این باعث بالا رفتن کیفیت جلسات تمرینی، رقابت بین بازیکنان و انتخاب ترکیب مناسب، تعویض بازیکن در حین بازی و در نهایت موفقیت تیم می‌شود. این چیزی است که واقعاً اهمیت دارد.

چقدر از پیشرفت تیم هیجان‌زده هستید؟

بدیهی است که به خاطر اهمیت این بازی، کاملاً روی آن تمرکز کرده‌ایم و واقعاً می‌خواهیم کار را تمام کنیم. همچنین می‌دانیم که این یک تیم بسیار جوان با آینده‌ای درخشان و هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد و ما سعی خواهیم کرد روند پیشرفت آن را حفظ کنیم.

در مورد برنامه ما در مقایسه با تاتنهام چطور؟

ما کاملاً آماده خواهیم بود. بعد از بازی با چلسی، کمی هم برای ریکاوری و آماده‌سازی برای بازی با تاتنهام زمان داشته‌ایم. مطمئنم تیم روز یکشنبه دوباره کاملاً آماده برای بازی خواهد بود.

با توجه به عملکرد سیتی در روز پنجشنبه، آیا آرسنال باید تا آخر فصل بدون نقصان ظاهر شود؟

یک بازی دیگر بود که آنها توانستند به طور قاطع برنده شوند و چیزی است که ما نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم، بنابراین باید روی کار خودمان تمرکز کنیم.

درباره سردردهای انتخاب بازیکن؟

البته که سردردهای خوبی هستند! بله، کمی هم برای بازیکنان ناراحت می‌شوید، به خاطر اینکه آنها چقدر مشتاق هستند و همه چقدر می‌خواهند فیکس بازی باشند و به تیم کمک کنند و تأثیر مثبتی روی تیم بگذارند. بنابراین، همیشه انتخاب سخت است و بخشی از کار است. همچنین، آنها کاملاً آماده هستند تا هر زمان که به آنها نیاز داشته باشیم وارد زمین شوند و به ما برای بردن بازی ها کمک کنند. روحیه آنها عالی است.

درباره مقایسه آماده سازی او برای دربی شمال لندن به عنوان سرمربی با زمانی که بازیکن بود؟

اگر چیزی باشد، انگیزه بیشتری وجود دارد، زیرا می‌دانید که می‌توانید شادی و خوشحالی زیادی را به مردم هدیه دهید، به خصوص اگر بتوانیم بازی را ببریم. وقتی این فرصت را دارید و در دستان شماست، واقعاً می‌خواهید نهایت استفاده را از آن ببرید تا آن را به واقعیت تبدیل کنید.

درباره عملکرد آنژه پوستوگلو تا به حال؟

از کاری که او انجام داده واقعاً تحت تأثیر قرار گرفته‌ام، و همچنین قبل از آن، چون او را زمانی که در تیم ملی استرالیا بود می‌شناختم، و وقتی که در ژاپن هم بود، او را در سلتیک دنبال می‌کردم، و او همیشه با یک جهت و هویت کاملاً واضح از نحوه بازی تیم‌هایش کاملاً شفاف بوده است، و من عاشق نحوه بازی تیم‌های او هستم. بنابراین، فکر می‌کنم او واقعاً عالی کار کرده است.

درباره اینکه به بازیکنانمان چه می‌گویید؟

از لحظه لذت ببرید، سعی کنید این شرایط را به طور طبیعی مدیریت کنید. آنها در حال حاضر فوق العاده رقابت پذیر هستند، هر کاری که در جلسات تمرینی انجام می دهیم رقابت، رقابت و رقابت است. و این واقعاً نشانه خوبی است، چون می دانیم که اگر می خواهیم برنده شویم باید چه کار کنیم، همین است. ما باید هر روز در تمرین سطح را بالا ببریم تا سعی کنیم با آن برابری کنیم تا زمانی که بازی هایمان را انجام می دهیم، آماده باشیم.

درباره تصمیم برای جذب کای هاورتز؟

تصمیم من نیست، تصمیم ماست. ما کاملا با دیدگاه باشگاه همسو بودیم، و سپس بدیهی است که از لحاظ ورزشی، ما پیشنهادی ارائه دادیم. افراد زیادی درگیر بودند و سپس به مالکیت باشگاه هم نیاز دارید که از شما حمایت کند و کارها را پیش ببرد. ما کاملاً متقاعد شده بودیم که آنها اول از همه شخصیت‌های درستی هستند، بازیکنانی با ویژگی‌های مناسب برای جا افتادن در مدل و باشگاه ما هستند، و گاهی اوقات کمی زمان می‌برد، این اجتناب‌ناپذیر است. گاهی اوقات اشتباه می‌کنید، من سعی می‌کنم آنها را به حداقل برسانم، و حداقل سعی می‌کنم محیط و هر چیزی را که بازیکنان برای شکوفا کردن پتانسیل خود نیاز دارند، فراهم کنم.

درباره اینکه آیا این تیم برای چند وقت دیگر مدعی قهرمانی خواهد بود؟

امیدوارم که اینطور باشد، اما چیزی است که باید هر فصل، هر بازی آن را ثابت کنید و در این لیگ انجام آن کار بسیار سختی است. ما دو سال متوالی این کار را انجام داده‌ایم، اما راضی نیستیم. ما می‌خواهیم قهرمان شویم و تمام تلاش خود را برای قهرمانی انجام خواهیم داد. اگر قهرمان شویم، دوباره برای قهرمانی تلاش خواهیم کرد، و اگر قهرمان نشویم، مطمئناً دوباره تلاش خواهیم کرد.

آیا اگر قهرمان نشویم پیشرفت کرده‌ایم؟

به این موضوع فکر نمی‌کنم. در حال حاضر فقط به این فکر می‌کنم که چگونه می‌خواهیم قهرمان شویم!

درباره اینکه ابرکامپیوتر به آرسنال ۲۶.۶ درصد شانس قهرمانی داده است؟

نمی‌دانم چه بگویم، امیدوارم بتوانیم آن کامپیوتر را فریب دهیم و آن را کمی بالاتر ببریم! شاید نیاز به آپلود نرم‌افزار داشته باشد، ما باید به آن در آپلود نرم‌افزار کمک کنیم یا ابزار بیشتری به آن بدهیم. امیدوارم بتوانیم آن را تغییر دهیم!

درباره بازی عمودی با سرعت توپ؟

در حال حاضر بستگی به فاز بازی و رفتار حریف دارد. همه چیز بستگی به کاری دارد که حریف سعی دارد انجام دهد؛ چگونه می‌توانید به آنها ضربه بزنید، فضاها کجا هستند و شناسایی آن لحظات برای تنبیه حریفان. هر بازی با بازی دیگر فرق دارد و مفاهیم و ایده‌های زیادی در مورد هر شیوه بازی وجود دارد. برای ما این دو مورد مهم هستند، اما بدیهی است که موارد دیگری هم وجود دارد.

درباره اینکه بازی‌ها را چگونه پیش‌بینی می‌کند؟

بعضی بازی‌ها هستند که شما نوع بازی‌ای را که می‌خواهید انجام دهید، تصور می‌کنید و سعی می‌کنید به بازیکنان توضیح دهید - این چیزی است که فکر می‌کنم اتفاق خواهد افتاد، و چرا این اتفاق خواهد افتاد، و این هم چگونگی است که می‌توانیم باعث رخ دادن اتفاقات شویم. سپس سعی در انجام آن و بعد استفاده از آن است. 

درباره اینکه آیا نتیجه بازی مقابل تاتنهام دو سال پیش برای او یک نقطه ضعف بود؟

حافظه‌ام یاری نمی‌کند، بیشتر روی بازی سال گذشته تمرکز دارم، که مثبت‌تر است!

درباره اینکه آیا به تیم فعلی بیشتر از آن تیم اعتماد دارد؟

من همیشه به بازیکنانم اعتماد داشته‌ام، و بعد از آن است که شما می‌توانید عملکرد خوبی داشته باشید. من می‌توانم تصمیمات درست یا غلط بگیرم، تا تیم به بهترین نحو ممکن برنده شود یا نشود. آن یک بازی بسیار خاص بود، با موقعیت‌های زیاد، اما مطمئناً ما یاد گرفتیم، سعی کردیم از آنجا پیشرفت کنیم، سعی کردیم تیمی بسازیم که بهتر مجهز باشد. همه ما تجربیاتی داشتیم که امیدوارم به ما کمک کرده باشد تا پیشرفت کنیم و بهتر شویم و در روز یکشنبه باید دوباره آن را نشان دهیم.

درباره الهام گرفتن از قهرمانی تیم شکست ناپذیران بیست سال پیش در همان ورزشگاه؟

این را درک می‌کنم، اما حتی اگر برنده شویم، از لحاظ ریاضی اتفاق نخواهد افتاد. لحظاتی در تاریخ باشگاه ما وجود دارد که بسیار مهم هستند و مطمئنم خیلی از بازیکنان این را می‌دانند. مطمئناً کادر فنی و کسانی که به اندازه کافی اینجا بوده‌اند از آن خبر دارند. حالا نوبت ساختن تاریخ خودمان است.

درباره اینکه آیا بازی کردن هر چند روز یک بار مزیت محسوب می‌شود؟

نمی‌دانم. چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که بچه‌ها روز یکشنبه کاملاً آماده بازی مقابل یک حریف عالی هستند. آنها کار را برای ما بسیار سخت خواهند کرد و ما باید برای شکست دادن آنها خیلی خوب باشیم.

درباره وضعیت یورین تیمبر؟

بعد از جلسه تمرینی فردا باید در مورد او تصمیم بگیریم. او خیلی به بازگشت نزدیک است، نمی‌دانم زود است که بگویم، اما او الان خیلی نزدیک است.

درباره اختلاف در برنامه بازی‌ها؟

بله، اما ما از این موضوع خبر داشتیم، برای تیم‌های دیگر هم همین اتفاق افتاد. به دلیل شرایط برنامه‌های بازی، چند تیم مجبور شدند چند روز بدون بازی باشند. نمی‌دانم بهترین راه همین است یا نه، اما این چیزی است که هست و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که برای آمادگی کامل در روز یکشنبه آماده شویم.

درباره اینکه آیا دو هفته استراحت را ترجیح می‌دادید؟

من عاشق این هستم که چهار بار بازی کردیم و در یک هفته‌ی بسیار پر فشار، تجربیات عالی کسب کردیم. ما توانستیم در دو بازی آخر نتایج خیلی خوبی کسب کنیم و بدیهی است که این باعث افزایش اعتماد به نفس و باور همه شد. ما در شرایط خوبی هستیم.

درباره اینکه آیا پوستوگلو برای بازی با ما تاکتیک‌هایش را تغییر خواهد داد؟

نمی‌دانم آنها چه کار خواهند کرد، آنها زیاد تغییر نکرده‌اند و بسیار ثبات داشته‌اند. فکر می‌کنم این احتمالاً بزرگترین نقطه قوت آنها بوده است، بنابراین ما باید آماده باشیم. در بازی‌ها، اوضاع می‌تواند تغییر کند و در صورت لزوم باید بتوانید تغییراتی ایجاد کنید.

درباره داشتن بازیکنانی که با جو خصمانه ورزشگاه آشنا هستند؟

فکر می‌کنم یک فضای باورنکردنی است. این یک ورزشگاه زیبا است، ما قبلاً چند بار در آنجا بازی کرده‌ایم و فضای عالی برای بازی فوتبال است. ما از رقابت باخبر هستیم، اما فکر می‌کنم باید آن را کنار بگذارید، باید بازی را با آن شدت و شور و اشتیاقی که نیاز دارد، تجربه کنید. علاوه بر این، می‌دانیم برای چه چیزی بازی می‌کنیم، بنابراین فکر نمی‌کنم به چیز خاصی نیاز داشته باشیم، چون خود بازی همه چیزهایی را دارد که یک بازیکن برای لذت بردن از آن نیاز دارد.

درباره اینکه دیگر کسی در مورد تمام کردن فصل بالاتر از تاتنهام صحبت نمی‌کند؟

فکر می‌کنم باید به خودمان و چیزی که می‌خواهیم به دست بیاوریم، اهدافمان و سپس ارزیابی آنها نگاه کنیم. بدیهی است که شما این را در چارچوب یک لیگ و تعداد زیادی از باشگاه‌ها و تیم‌هایی که فوق‌العاده قوی هستند و کار را برای شما بسیار سخت می‌کنند، قرار می‌دهید و فکر می‌کنم این ارزیابی باید بیشتر مربوط به کاری باشد که انجام داده‌ایم، چه کاری را درست انجام داده‌ایم و چه چیزی را هنوز می‌توانیم بهبود بخشیم، و سپس بر اساس آن تصمیمات خاصی بگیریم.

درباره اینکه احتمالاً این آخر هفته می‌توانیم به لیگ قهرمانان فصل بعد صعود کنیم؟

اول باید آن را انجام دهیم و فکر می‌کنم وقتی این کار را انجام دادیم، مهم است که آن را ذکر کنیم و به یاد داشته باشیم. سپس به سراغ هدف بعدی می‌رویم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۷ ۱۷:۵۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۱۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰