loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال و ۵ تجربه قبلی با تساوی در بازی رفت مرحله حذفی اروپا
آرسنال و ۵ تجربه قبلی با تساوی در بازی رفت مرحله حذفی اروپا

آرسنال و ۵ تجربه قبلی با تساوی در بازی رفت مرحله حذفی اروپا

آرسنال پس از تساوی ۲-۲ مقابل بایرن مونیخ در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، با چالش دشواری روبرو است. آن‌ها باید به مونیخ بروند و در خانه حریف پیروز شوند – یا مساوی کنند و در ضربات پنالتی به برتری برسند.

توپچی‌ها که در فرم بهتری قرار داشتند، از سوی کارشناسان و هواداران، به عنوان تیم محبوب مقابل بایرن مونیخِ توماس توخل شناخته می‌شدند، تیمی که به نظر می‌رسد پس از یک دهه، قهرمانی بوندس‌لیگا را از دست خواهد داد.

همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت، جایی که بوکایو ساکا در اوایل بازی گلزنی کرد، اما بایرن برای بازگشت و کسب برتری تلاش کرد و تنها گل دقایق پایانی لئاندرو تروسارد بود که باعث شد این دیدار با تساوی به پایان برسد و همه چیز به بازی برگشت در باواریا در هفته آینده کشیده شود.

عملکرد آرسنال در چنین شرایطی در گذشته چگونه بوده است؟ ما نگاهی به پنج باری که آن‌ها در بازی رفت مرحله حذفی اروپا به تساوی رسیده‌اند، می‌اندازیم.

بشیکتاش ۰-۰ آرسنال (آگوست ۲۰۱۴)

برای آخرین باری که آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا به تساوی در بازی رفت دست یافت، باید تقریبا یک دهه به عقب برگردیم؛ آن هم در مرحله پلی‌آف، نه در مرحله اصلی.

در سال‌های پایانی حضور آرسن ونگر در آرسنال، توپچی‌ها به طرز بدنامی برای هفت فصل متوالی در مرحله یک‌هشتم نهایی از دور مسابقات کنار می‌رفتند. آن‌ها در سال ۲۰۱۱ در مقابل بارسلونا در بازی رفت پیش بودند، اما در هر شش فصل بعد از آن، به دلیل باخت در بازی رفت، مجبور به پرداختن هزینه شدند.

آخرین باری که آرسنال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در بازی رفت به تساوی ۲-۲ خانگی مقابل بارسلونا (پیش از آنکه لیونل مسی در بازی برگشت در نیوکمپ، چهار گل بزند) رسید، به سال ۲۰۱۰ باز می‌گردد.

شاگردان ونگر که فصل ۲۰۱۳/۱۴ را در رتبه چهارم به پایان رسانده بودند، برای حضور در مرحله گروهی، باید از سد یک دیدار مقدماتی دشوار مقابل بشیکتاش عبور می‌کردند. آن‌ها در استانبول با نتیجه تساوی بدون گل، دیداری سخت را پشت سر گذاشتند، دیداری که در آن ضربه دمبا با از روی خط محوطه جریمه در همان ابتدای بازی به تیرک دروازه برخورد کرد و آرون رمزی در دقایق پایانی اخراج شد.

متئو دبوشی نیز در بازی برگشت اخراج شد، اما آرسنال با حفظ تمرکز، موفق شد مانع از زدن گل‌ حیاتی خارج از خانه توسط بشیکتاش شود.

اولین گل الکسیس سانچز برای این باشگاه، گل بسیار مهمی بود، زیرا آرسنال در آن شب با نتیجه ۱-۰ پیروز شد و برای هفدهمین فصل متوالی، جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را کسب کرد.

آرسنال ۱-۱ اتلتیکو مادرید (آوریل ۲۰۱۸)

زمانی که نیمه‌نهایی لیگ اروپا مقابل اتلتیکو مادریدِ جنگنده دیگو سیمئونه فرا رسید، خبر جدایی آرسن ونگر در پایان فصل، قبلا به صورت رسمی اعلام شده بود.

این دیدار، آخرین فرصت خداحافظی باشکوه با کسب جام برای مرد فرانسوی افسانه‌ای و همچنین بازگشت باشگاه به لیگ قهرمانان اروپا بود، چرا که در آن زمان، دیگر امیدی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان از طریق رتبه‌های بالای جدول لیگ برتر وجود نداشت.

اتلتیکو مادرید باورنکردنی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان از دور مسابقات کنار رفته بود، آن‌ها نتوانسته بودند در خانه و خارج از خانه، قره‌باغ را شکست دهند، اما تا بهار دوباره روحیه خود را به دست آورده بودند.

آنتوان گریزمان، ستاره کلیدی اتلتیکو، در اوج دوران حرفه‌ای خود قرار داشت و در بازی رفت در امارات، در حالی که سیمه ورسالیکو در دقیقه ۱۱ با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شده بود، توانست در دقایق پایانی گل تساوی را به ثمر برساند.

مدافعین سهل‌انگار آرسنال، با درخشش – حدس بزنید چه کسی؟ – شکودران موستافی، و عدم استفاده از برتری تعداد بازیکن، باعث شد تا آرسنال با چالش دشوارِ نیاز به گلزنی در پایتخت اسپانیا مواجه شود.

شاگردان سیمئونه کار همیشگی خود را انجام دادند و در ورزشگاه واندا متروپولیتانو با نتیجه‌ی ۱-۰ به پیروزی رسیدند. دیگو کاستا، دشمن آشنای آرسنال، ضربه نهایی را زد.

بنفیکا ۱-۱ آرسنال (فوریه ۲۰۲۱)

فصل ۲۰۲۰/۲۱ یکی از بدترین فصول اخیر آرسنال بود. آن‌ها در لیگ برتر هشتم شدند و نتوانستند با وجود شروع امیدوارکننده فصل با پیروزی در ضربات پنالتی سوپرجام مقابل قهرمان لیگ، لیورپول، هیچ جام مهمی کسب کنند.

آن‌ها حداقل در مرحله گروهی لیگ اروپا کمی خوش‌گذراندند، در هر شش مسابقه پیروز شدند و با به ثمر رساندن ۲۰ گل، خود را برای جدال با غول پرتغالی، بنفیکا، در مرحله یک‌هشتم نهایی آماده کردند. در بازی رفت در لیسبون، یک گل از بوكایو ساکا، گل پیزی را پاسخ داد.

بنفیکا در بازی برگشت موفق شد در امارات دو گل خارج از خانه بزند و پیش بیفتد، اما تیم میکل آرتتا در یک بازی هیجان‌انگیز پنج گله، بازگشتی روحیه‌بخش داشت. آرسنال با درخشش پیر امریک اوبامیانگ که گل برتری را در دقایق پایانی به ثمر رساند، ۳-۲ پیروز شد.

آرسنال ۱-۱ اسلاویاپراگ (آوریل ۲۰۲۱)

پس از حذف بنفیکا، شاگردان آرتتا با پشت سر گذاشتن المپیاکوس – که با تحمل باخت خانگی در بازی برگشت همراه بود – در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف قهرمان جمهوری چک، اسلاویاپراگ رفتند.

در بازی رفت در امارات، نیکولاس په‌په در اواخر بازی گلی به ثمر رساند که به نظر یک پیروزی مطمئن برای آرسنال بود، اما توماس هولِش در دقایق پایانی وقت‌های تلف‌شده برای اسلاویاپراگ گل تساوی را زد.

با توجه به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا که تنها اجازه حضور ۷۵۰ تماشاگر در ورزشگاه را می‌داد، سفر دشوار به جمهوری چک برای بازی برگشت که سرنوشت صعود را مشخص می‌کرد، کمی آسان‌تر شد. آرسنال در پراگ با قدرت ظاهر شد و پس از کسب سه گل در ۲۵ دقیقه ابتدایی، در نهایت میزبان را با نتیجه پرشور ۴-۰ در هم کوبید.

اما آن‌ها در نهایت در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه مجموع ۲-۱ مقابل ویارئالِ اونای امری شکست خوردند.

اسپورتینگ ۲-۲ آرسنال (مارس ۲۰۲۳)

فصل گذشته، زمانی که آرسنال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا با اسپورتینگ لیسبون روبرو شد، آن‌ها همچنان در فرم فوق‌العاده‌ای به سر می‌بردند و روی موج شگفتی قهرمانی در لیگ برتر حرکت می‌کردند.

اما این همان مقطعی بود که تَرک‌هایی در تیم نمایان شد، به خصوص پس از مصدومیت شدید کمر ویلیام سالیبا، مدافع کلیدی تیم، که منجر به از دست دادن کل فصل برای او شد.

با حذف قانون گل زده در خانه حریف، نتیجه‌ی تساوی ۲-۲ در لیسبون چندان قابل دفاع به نظر نمی‌رسید. پدرو گونسالوس گل اول بازی را که توسط گرانیت ژاکا به ثمر رسیده بود، جبران کرد و شاگردان روبن آموریم در ضربات پنالتی به برتری رسیدند. آن‌ها هر پنج پنالتی خود را به گل تبدیل کردند، در حالی که گابریل مارتینلی پنالتی خود را از دست داد و این باعث حذف آرسنال از دور مسابقات شد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۲۸ ۲۰:۴۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : Planet Football
بازدید: ۱۳۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰