loading
در حال بررسی درخواست شما
سالگرد شبی به یاد ماندنی
سالگرد شبی به یاد ماندنی

سالگرد شبی به یاد ماندنی

در اینجا شما میتوانید داستان یک شب فوق العاده،صحبت با افراد مهم و هواداران آرسنال در سرتا سر دنیا را بخوانید.

Arsène Wenger: این برای ما غیر معمول بود که در یک بازی خانگی شکست بخوریم اما در آن زمان کمی بر روی ما فشار وجود داشت.اما ما بسیار تمایل داشتیم بازی را به نفع خود کنیم و این فرصت خوبی بود تا نشان دهیم تیمی متفاوت نسبت به سال گذشته هستیم.

John Cross خبرنگار دیلی میرور:در آن هفته روزنامه ها تماما به این بازی به عنوان یک بازی هیجان انگیز می پرداختند.این یک انتظار بزرگ بود.فضای کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی کمی شیرین بود و آرسنالی ها احساس میکردند شانس پیروزی دارند،شما میتوانستید این موضوع را از صحبتهای ونگر احساس کنید.

Cesc Fabregas: این یکی از آن بازیهایی بود که به زودی تکرار نخواهد شد.ما میدانستیم که بدون هیچ ترسی با آنها بازی خواهیم کرد حتی اگر ما با بهترین تیم جهان روبرو شویم و شاید بهترین تیم تاریخ.

Jack Wilshere :قبل از بازی برابر وولوز همه بچه ها گفتند که به بازی مقابل بارسا فکر نمیکنیم،اما این کار در آن زمان دشوار بود.ما میدانستیم که باید با آنها روبرو شویم.متوقف کردن بازی آنها کاری بسیار دشوار بود.

Tim Clark وبلاگ نویس Arse2Mouse:من برای تماشای بازی به خانه یکی از دوستانم رفتم.دوست دخترش برای ما شام درست کرد.اما من بسیار مضطرب بودم و نمیتوانستم چیزی بخورم.تنها آب میخوردم.من مانند یک پدر در سال 1940 پشت در بیمارستان منتظر به دنیا آمدن فرزندم بودم.(توصیف اضطراب)

Kylo Kelly،هواداری که در ورزشگاه حضور داشت:زمانی که من به ورزشگاه رفتم احساس میکردم چیزی متفاوت در آن شب و جو ورزشگاه وجود داشت.به نظر میرسید واقعا همه با هم متحد بودند.



شروع بازی:تقریبا بلافاصله پس از شروع بازی بارسلونا در بهترین حالت خود قرار گرفت.آنها مسلط بر بازی بودند.این در حالی بود که ونپرسی نیز موقعیتی را از دست داد.تیم اسپانیایی نیز دو موقعیت مسلم گلزنی را توسط لیونل مسی از دست دادند.

Arsène Wenger: قبول دارم بارسلونا بیشتر از ما مالک توپ بود،گاهی اوقات بهتر است در چهارچوب ذهنی تان این موضوع را امکان پذیر ببینید،زیرا با این کار در زمین آماده مقابله با آن هستید.اگر شما از نظر ذهنی آماده نباشید این موضوع میتواند به شما شوک وارد کند و اعتماد به نفس شما را کم کند.

Tim Clark: پدرم یک اس ام اس برام فرستاد و گفت: "یکی از اون شبهای کابوس وار در راهه." به نظر می رسید از آن بازیها می شود که زمان به کندی سپری می شود، نیمه اول به اندازه یک قرن طول کشید.


[تصویر:  gun__1360686683_barcelona_villa.jpg]


در نهایت بارسلونا موفق شد در دقیقه 26 دروازه شزنی را توسط داوید ویا باز کند.


Cesc Fabregas: آنها از آن نوع گلهایی زدند که مسی و ویا متخصص آن هستند و آنها با حرکت دو نفره ای که کردند ویادر موقعیت تک به تک قرار گرفت،مسی معمولا این موقعیتها را از دست نمیدهد.

پایان نیمه اول: در حالی که بارسلونا توپ و میدان را در اختیار دارد مسی قبل از پایان نیمه یک گل زد که مورد قبول داور قرار نگرفت، شرایط برای تیم میزبان خوب به نظر نمی رسد.


Arsène Wenger:من در بین دو نیمه به آنها گفتم مهم است که باورتان را حفظ کنید و بر روی برخی بازیکنان خاص آنها فشار را بیشتر کنید زیرا در نیمه اول کمی بیش از حد آزاد بودند.من احساس میکردم میتوانیم بازی را تغییر دهیم،ما به خاطر داشتیم در سال قبل ما توانستیم در 20 دقیقه پایانی به بازی برگردیم.

John Cross: برای محدودیت زمانی که روزنامه ها برای انتشار دارند خبرنگاران اغلب باید گزارش بازی را در بین دو نیمه بنویسند و این بدین معناست که شاید بیشتر گزارش بازی بر اساس اتفاقات و وقایع نیمه اول نوشته شود. بعد از شروع مجدد بازی حدوداً در دقیقه 60 شروع به نوشتن چیزهای بیشتری از بازی می کنید و دقیقه 80 جزئیات بیشتری به آن اضافه می کند و پس از آن هم بقیه اتفاقات را یادداشت می کنید. این کار خیلی سختی است ولی در آن زمان بارسلونا واقعاً توپ و میدان را در اختیار داشت.

[تصویر:  gun__1360595080_barcelona2011_wilshere.jpg]


نیمه دوم:

آرسنال در نیمه دوم با حرکات ونپرسی و جک ویلشر که در خط میانی یک نیروی محرکه فوق العاده بود،پیشرفت کرد.


Tim Clark: جک خیلی خوب بود. همیشه این حس وجود داشت که ما نمونه کوچک بارسلونا هستیم ولی مساله این بود که آیا می توانیم با آنها رقابت کنیم؟ او خیلی زود این را نشان داد که می تواند مقابل بهترین هافبک های دنیا که خودش هم روزی یکی از آنها خواهد بود عملکرد خوبی نشان دهد.

Bacary Sagna که ایستاده بازی را تماشا میکرد :بارسا مقدار زیادی از انرژی خود را در نیمه اول استفاده کرد،آنها نتوانستند بازی را به روشی که میخواستند در کل بازی ادامه دهند.بنابراین ما میدانستیم زمانی وجود خواهد داشت که آنها بازی را رها میکنند.


[تصویر:  gun__1360595194_barcelona2011_vanpersie.jpg]

در نهایت آرسنال موفق شد در دقیقه 78 توسط رابین ونپرسی با ضربه ای که از زاویه بسته زد دروازه بارسا را باز کند.

Kylo Kelly:هیچ کس انتظار نداشت او از آن زاویه دروازه را باز کند.این یک گل در کلاس جهانی بود.پس از زدن گل من کاملا دیوانه شدم و شروع به بالا و پایین پریدن کردم.



Fernando Valenca هوادار آرسنال از کوریتیبای برزیل: از سر کار که به خانه بر می گشتم پشت ترافیک ماندم و نیمه اول را از دست دادم. واقعاً نمی خواستم بازی را ببینم چون تصمیم داشتم بعداً تمام 90 دقیقه را تماشا کنم ولی یکهو صدای همسایه ام که طرفدار بارسلوناست را شنیدم که فریاد زد "نه!" چون ما گل زده بودیم و من باید آن را تماشا می کردم.



Tim Clark: دور اتاق پذیرایی می دویدم و دوستم و خانمش را بغل کرده بودم. به سوی تلویزیون فحاشی می کردم، شگفت انگیز بود. شوت زدن از آن زاویه بسته فقط از یک مهاجم شجاع بر می آید. کمتر مهاجمی این ریسک را می کند که خودش ضربه را بزند.

John Cross: وقتی با تیم شگفت انگیزی مثل بارسلونا بازی دارید مسئله این است که آنها برایتان شکست ناپذیر به نظر می رسند، یک هاله ای دور آنها می بینید که باعث می شود از آنها بترسید، اما وقتی که به آنها گل بزنید آن هاله و تفکری که دارید از بین می رود و هواداران این را بیش از هر کس دیگری درک می کنند، جو ورزشگاه بعد از گل وحشتناک بود.


[تصویر:  gun__1360595152_barcelona2011_arshavin3.jpg]

پنج دقیقه بعد همه چیز حتی از قبل نیز بهتر شد.در یک ضد حمله سریع توپ به آندره آرشاوین رسید و او موفق شد برای دومین بار دروازه بارسلونا را باز کند.


Arslan Ali،هوادار آرسنال در اسلام آباد پاکستان:من بازی را در اواخر شب تماشا میکردم و این یک گل رویایی بود.این مثل آن بود که همه چیز در جای خودش قرار گرفت.من فقط شروع کردم به جیغ کشیدن و همه افراد خانه را بیدار کردم.

Fernando Valenca:زمانیکه آرشاوین گل را به ثمر رساند من به سمت پنجره رفتم و فریاد زدم yes.فقط همسایه کمی عصبانی شد.این یکی از آن لحظاتی است که شما دوست دارید آن را مکررا تماشا کنید.

John Cross: علیرغم اینکه در بین دو نیمه همه از اینکه بارسلونا چه قدر خوب است صحبت می کردند، در نیمه دوم بازی برابری را شاهد بودیم. وقتی آرسنال دو گل زد می توانستید ببینید همه در اتاق خبرنگاران به سرعت در حال ویرایش نوشته های خود بودند!


[تصویر:  gun__1360686711_barcelona_celebrations.jpg]





پایان بازی:آرسنال موفق شد در یک بازی فوق العاده پر تنش،قهرمان اروپا را شکست دهد.


Cesc Fabregas:قطعا جو استادیوم یکی از بهترین جوهایی بود که من تاکنون تجربه کرده بودم.هواداران واقعا خاص بودند. آنها ما را تحریک کردند و به ما کمک کردند و پس از سوت پایان بازی هم به شکلی دیوانه وار خوشحال بودند.




Fernando Valenca: زمانیکه سوت پایان زده شد من احساس خورشیدی را داشتم که بیرون می آید و بر روی گلها میتابد و ناگهان همه جا را بهاری میکند زیرا ما موفق به شکست دادن بهترین تیم جهان شده بودیم.

Xavi هافبک بارسلونا:تیم اشتباهات قابل توجهی داشت،اما فوتبال خوبی انجام دادیم.همه ما ضربات آخر را خوب نزدیم.نتوانستیم فرصتهای بی شمارمان را به گل تبدیل کنیم.این بازی بود که میتوانستیم پیروز شویم اما موفق به این کار نشدیم.

David Villa :ما خوب بازی کردیم و موقعیتهای بسیاری ایجاد کردیم.اما ما در مقابل تیم بزرگی مانند آرسنال قرار گرفتیم که طی دو ضد حمله موفق شدند به ما گل بزنند.

Tim Clark:آدرنالین زیادی در خونم جریان داشت و تا ساعت 3 صبح بیدار بودم و گزارش های بازی را از همه سایتها می خواندم، توئیتر را می خواندم و گلهای بازی و خود بازی را بارها و بارها تماشا کردم، اصلاً نمی تونستم بخوابم.
Arsène Wenger:ما آنچه میخواستیم را انجام دادیم و همچنین قدرت ذهنی و اتحاد مان را نشان دادیم،چیزهایی که باعث موفقیتمان شدند.هیچ کس از خود متمرکز نبودن نشان نداد.این شبی فوق العاده برای ما بود.هواداران مان مانند بازیکنان فوق العاده بودند.این شبی بود که به تمام جهان نشان دادیم چگونه میتوان فوتبال فوق العاده انجام داد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
به قلم Miladarsenal
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : arsenal.com
بازدید: ۲,۶۳۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰