loading
در حال بررسی درخواست شما
فینالیست ها 2006 کجایند ؟!
فینالیست ها 2006 کجایند ؟!

فینالیست ها ۲۰۰۶ کجایند ؟!


1- ینس لمان
دروازبان عجیب غریب آرسنال ینس لمان در فینال 2006 در دقیقه 20 با کارت قرمز جریمه شد و همه آرزوها را به فنا داد.بعد از دیوید سیمن و قبل از پیتر چک او بهترین دروازه بان آرسنال در 20 سال اخیر به شمار میرفت. بعد از اخراج او آلمونیا در دروازه آرسنال قرار گرفت!
او در سال 2008 به اشتوتگارت آلمان رفت و در سال 2011 در یک فصل بسیار بحرانی دوباره به ارتش آرسن ونگرپیوست و تیم را همراهی کرد و بعد از آن سال از فوتبال خداحافظی کرد.
وی هم اکنون با 46 سال سن در حال گذران دوران مربیگری است و در یک فیلم فوتبالی هم در آفریقای جنوبی ایفای نقش کرده است. نام او به عنوان بازیگر در سایت imdb قرار دارد. این فیلم در سال 2010 با عنوان Themba تهیه شد.

24-منوئل آلمونیا
آلمونیا بعد از لمان دروازه بان آرسنال شد و در سال 2011/12 در دروازه آرسنال خوش درخشید که آن دوران مصادف بود اوج بازی های ایکر کاسیاس و این ینی جایی برای آلمونیا در تیم ملی اسپانیا خالی نبود. برخی رسانه ها از تلاش منوئل برای بازی در تیم ملی انگلستان خبر دادند که البته هرگز این اتفاق رخ نداد.
آلمونیا بعد از آن فصل درخشان جایگاه خود را از دست داد و ژسنی و فابیانسکی جانشین او شدند. او بعد از آرسنال به وستهام و واتفورد رفت و به دلیل بازی های ضعیف فیزیکی اش در سال 2014 مجبور به کناره گیری از فوتبال شد. ظاهرا مشکل قلبی مانع ادامه راه او شد.

27- امانوئل ابوئه
هافبک ساحل عاجی آرسنال که در مجموع موفق شد 132 بار پیراهن آرسنال را بر تن کند یکی از دوست داشتنی ترین بازیکنان آرسنال به شمار میآمد.ابوئه در فصل آخر حضورش در آرسنال بازی های خوبی نکرد و جایگاهش در تیم متزلزل شد. او در سال 2011 آرسنال را به مقصد گالاتاسرای ترک کرد. او هم اکنون بدون باشگاه است. وی در مصاحبه ای اعلام کرده است که عاشق بازگشت به امارات است و این شایعه با رفتن دبوشی به بوردو برای مدتی قوت گرفت.

5-حبیب کولوتوره
او در سال 2009 آرسنال را ترک کرد و به عنوان یکی از خریدهای بزرگ منچستر سیتی به این باشگاه پیوست.حبیب هم اکنون با 34 سال سن در لیورپول بازی میکند. او بازیکن مورد اعتماد راجرز و کلوپ بوده و هست.

23-سول کمپل
اسطوره ای که با ضربه سرش آرسنال را به جام نزدیک کرد اما در نهایت آرسنال نتوانست پیروز میدان شود. در سال 2006 سول از آرسنال به پورتموث و بعد از آن به نات کانتی و نیوکاسل رفت و بعد از مدتی دوباره به آرسنال بازگشت و مدتی در باشگاه بود. بعد از بازی در فوتبال به سیاست روی آورد و اخیرا در انتخابات شهردار لندن شرکت کرد اما نتوانست رای لازم را کسب کند ( به نظر میرسد تاتنهامی ها تمام تلاش خود را برای عدم پیروزی او کرده اند و موفق هم شدند)

3- اشلی کول
بعد از آرسنال به چلسی رفت و منفور همه آرسنالی ها شد و تا سال ها بعد از آدبایور توانست جایگاه نفرت انگیز ترین بازیکن را از وی بگیرد در صدر جدول  نفرت بود. او در سال 2014 از چلسی به رم رفت و هم اکنون در LA Galaxy بازی میکند.

7-رابرت پیرس
رابرت یکی از اسطوره های باشگاه به شمار میرود و بعد از آرسنال راهی ویارئال شد ،بعد از 4 سال به استون ویلا آمد و مدتی هم برای آنها بازی کرد. در سن 40 سالگی به هند رفت و یک فصل هم برای FC Goa بازی کرد. او در حال حاضر بازنشته شده و در امور مختلف فعالیت دارد. یکی از فعالیت های پیرس به بسیج جلوگیری از گسترش HIV بر میگردد.

19- گیلبرتو سیلوا
هافبک میانی آرسنال در سال 2008 به یونان رفت و برای پاناتینایکوس شروع به بازی کرد. بعد از مدتی کوتاه به زادگاهش بازگشت و برای اتلتیک مینریو بازی کرد و در نهایت در سال 2013 از فوتبال کنار کشید.

16-فلامینی ( دقیقه 74 به میدان رفت )
فلامینی تنها بازیکنی است که در فینال 2006 پاریس بازی کرد و همچنان برای آرسنال بازی میکند. وی در سال 2006 فقط 21 سال سن داشت.
او 5 سال را در میلان ایتالیا گذراند و دوباره به آرسنال بازگشته تا مشکلات مصدومیت هافبک ها را جبران کند. فلامینی معتقد است هنوز کارش در آرسنال تمام نشده و خواهان قهرمانی با قرمز های لندن است.

16-الکساندر هلب
او بعد از آرسنال در سال 2008 به بارسلونا پیوست. وی بعد از آرسنال 10 باشگاه عوض کرد و هم اکنون در ترکیه بازی میکند. او بازیکن Gençlerbirliği  است.

4-سسک فابرگاس
سسک در حال حاضر بازیکن چلسی است و فصلی هولناک را سپری میکند. فابرگاس بعد از آرسنال راهی بارسلونا شد و وقتی بارسلون قصد فروشش را کرد، آرسن ونگر به دلیل حضور کازورلا و اوزیل در تیمش علاقه ای به خرید دوباره فابرگاس نشان نداد و او راهی چلسی شد. هواداران آرسنال دل خوشی از این نقل و انتقال ندارند.

9-خوزه آنتونیو ره یس
او در سال 2007 آرسنال را ترک کرد و به رئال مادرید پیوست، وی بعد از رئال راهی اتلتیک مادرید شد و هم اکنون بازیکن سویا است .

8-فردریک لیونبرگ
در سال 2008 آرسنال را به قصد وستهام ترک کرد. وی در تیم های اسکاتلندی ، چینی ، هندی و آمریکایی دورانی را سپری کرد و در نهایت به آرسنال بازگشت و مربی بازیکنان زیر 15 سال آرسنال شد.

14-تیری آنری
اسطوره باشگاه آرسنال که هم اکنون مفسر اسکای اسپرت است. او بعد از آرسنال به بارسلونا و بعد از آن به آمریکا رفت. یک بار دیگر هم به آرسنال آمد و گل بسیار مهمی هم برای آرسنال به ثمر رساند. او در دومین حضورش شماره 12 پوشید.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : Arsenal Mania
بازدید: ۷,۹۷۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰