loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج نتیجه کلیدی از پیروزی قاطعانه آرسنال مقابل چلسی
پنج نتیجه کلیدی از پیروزی قاطعانه آرسنال مقابل چلسی

پنج نتیجه کلیدی از پیروزی قاطعانه آرسنال مقابل چلسی

برای چندین سال در اوایل دوران امارات، چلسی عاشق عذاب دادن آرسنال بود. حالا ورق به کل برگشته است.

ورزشگاه امارات، شاهد پیروزی ۵-۰ توپچی‌ها مقابل آبی‌ها در شب سه‌شنبه بود، نتیجه‌ای که مردان میکل آرتتا را ۳۰ امتیاز بالاتر از همسایگان غرب لندنی قرار داد.

این دو باشگاه در دو مسیر کاملا متفاوت حرکت می‌کنند و به سختی بتوان تصور کرد که مسیر آنها تغییر کند.

در اینجا پنج نکته کلیدی از وبسایت 90min در مورد این شب به یاد ماندنی در شمال لندن آورده شده است:

اودگارد به صدرنشینان کسب عنوان بازیکن سال نزدیک می‌شود

اگر در لندن زندگی می‌کنید یا دنیای آنلاین و شبکه های اجتماعی را دنبال می‌کنید، حتما می‌دانید که هواداران آرسنال زمانی که تیم‌شان در اوج قرار دارد چقدر پرشور هستند. به همین دلیل است که کمبود توجه به فصل خارق‌العاده مارتین اودگارد عجیب به نظر می‌رسد.

کاپیتان توپچی‌ها حالا در حال رقابت با بهترین سال های مسوت اوزیل، محبوب سابق این باشگاه، است. شاید از نظر آمار کلی به او نرسد، اما قطعا در کنترل کل زمین فوتبال با اوزیل برابری می‌کند. او پاس‌هایی می‌بیند که دیگران نمی‌بینند و راه‌هایی را پیدا می‌کند که دیگران به آن فکر نمی‌کنند. این در حالی بود که مقابل چلسی تنها دو پاس گل داد که نتوانست حق عملکرد فوق العاده اش را ادا کند.

با عدم وجود یک گزینه قطعی برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال، چرا اودگارد نمی‌تواند برنده این جایزه شود؟

پارادوکس گیج کننده کای هاورتز

او هم گل می‌زند و هم گل از دست می‌دهد. هافبک است اما در عین حال هافبک نیست. مهاجم است اما در عین حال مهاجم نیست. او ۶۵ میلیون پوند خریده شد، اما به ندرت نشان می دهد که چرا او ۶۵ میلیون پوند خریده شد و حالا شروع کرده است تا اعداد و ارقامی را ارائه دهد که از آن قیمت سرسام آور حمایت کند.

دقیقا کای هاورتز چیست؟ خدا می‌داند، اما حداقل او یک مهره مفید برای آرسنال و چشم انداز آرتتا است، کسی که می‌تواند عملکرد آنها را تقویت کند و دیگر به اندازه پاییز برای تیم مخرب نیست.

این آلمانی بلند قامت نیز به چهره‌ای دوست‌داشتنی در میان هواداران آرسنال تبدیل شده است، وضعیتی که با جشن گرفتن سریع دو گله‌اش مقابل باشگاه سابقش بیشتر هم تثبیت شد.

پوچتینو درباره ''باشگاه پالمر'' اشتباه می‌کرد

''اگر پالمر نباشد، چالش خوبی است. این یک چالش خوب برای هم تیمی هاست. اگر من هم‌تیمی کول پالمر در پست او یا موقعیتی مشابه باشم، فردا با انگیزه به آنجا خواهم رفت و نشان خواهم داد که این باشگاه چلسی است، نه باشگاه پالمر.

اینها حرف های مائوریسیو پوچتینو قبل از بازی بود، زمانی که مشخص شد بیماری ممکن است باعث شود ستاره تیم، کول پالمر، از بازی خارج شود.

اما این حرف‌ها به ضررش تمام شد. چلسی به شدت به اعتماد به نفس، نبوغ و توانایی کلی پالمر برای درخشیدن در آشفتگی و در حین انتقال بازی نیاز داشت تا دوباره نجاتشان دهد. هم تیمی های او زیر فشار کم آوردند و با وضعیتی ناامیدکننده ورزشگاه امارات را ترک کردند.

پروژه فعلی چلسی با شکست مواجه شده است

وقتی تاد بولی و کنسرسیوم BlueCo در می ۲۰۲۲ مالکیت چلسی را برعهده گرفتند، این باشگاه قهرمان جهان بود. باورکردنی نیست که چرا آنها تصمیم گرفتند از فرمول برنده دور شوند.

ممکن است تصور کنید که همانطور که در ورزش‌های آمریکایی رایج است، مالکان جدید فقط می‌خواستند اثر خود را روی باشگاه بگذارند. پروژه‌ای که شامل بهترین استعدادهای جوان جهان می‌شد، هیجان‌انگیز و جذاب به نظر می‌رسید. اما واقعیت آن طور نیست.

چلسی تلاش کرده است تا به یک برایتون باورنکردنی گران‌قیمت تبدیل شود. آنها حتی به اندازه خود مرغ‌های دریایی هم خوب نیستند. این یک سقوط قابل توجه است.

لندن قرمز است و برای مدت طولانی همینطور خواهد ماند

برای آرسنال، نقشه راهی برای تبدیل شدن به قدرت برتر لندن برای مدت زمان بسیار طولانی وجود دارد.

آنها هنوز هم می‌توانند قهرمان لیگ برتر این فصل شوند. آنها یک بار دیگر پول و جذابیت یک باشگاه با اعتبار تاریخی خود را دارند. آنها به لحاظ مالی مشکلی ندارند. پروژه‌ای دارند که برای بازیکنان در همه سنین و با تمام توانایی‌ها جذاب باشد.

نزدیک ترین رقبای آنها از آن سوی خیابان «هفت خواهر» (منظور تاتنهام) هستند و آنها می‌توانند روز یکشنبه همسایه های پر سر و صدای خود یعنی تاتنهام هاتسپر را به طور کامل ساکت کنند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۷ ۱۳:۱۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : 90Min
بازدید: ۱۱۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰