loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج پیروزی کلاسیک خانگی آرسنال مقابل استون ویلا
پنج پیروزی کلاسیک خانگی آرسنال مقابل استون ویلا

پنج پیروزی کلاسیک خانگی آرسنال مقابل استون ویلا

ما ۱۲۰ سال است که در لیگ با استون ویلا رقابت می‌کنیم و بدون شک در طول این مدت، از برخی پیروزی‌های هیجان‌انگیز مقابل این تیم لذت برده‌ایم.

برای بیرون کشیدن برخی از بزرگترین پیروزی‌های خود مقابل تیم شهر بیرمنگام، و همچنین برخی بازی‌های غیرقابل پیش‌بینی که توانستیم با برتری از آن‌ها خارج شویم و هواداران‌مان را خوشحال به خانه بفرستیم، به سراغ آرشیوها رفتیم.

در اینجا پنج مورد از بهترین بردها، که چهار دهه گذشته را در بر می‌گیرد، آورده شده است:

آرسنال ۵-۰ استون ویلا (۳ آوریل ۱۹۹۱)

ما با این پیروزی قاطع در هایبری، اعتبار قهرمانی خود را به رخ کشیدیم، با این حال، در نیمه اول بازی همچنان متعادل بود. کوین کمپل در دقیقه ۳۷ روی پاس آندرس لیمپار، ما را پیش انداخت، اما در نیمه دوم، همه چیز به هم ریخت.

ما در یک بازه زمانی ۶ دقیقه‌ای ویرانگر، سه گل به ثمر رساندیم. ابتدا با ضربه‌ای آکروباتیک از پل دیویس، سپس آلن اسمیت با دو گل، بازی را از چنگ حریف درآوردند. در نهایت، کمبل با پاس نیگل اسپینک که مصدوم شده بود تعویض شد و با شوت خود به سمت دروازه‌بان ذخیره، دیوید پلات، در دقیقه ۸۴، مهر تاییدی بر پیروزی زد.

آرسنال ۳-۱ استون ویلا (۱۶ اکتبر ۲۰۰۴)

چهل و نهمین و آخرین بازی از طولانی‌ترین روند بدون شکست در تاریخ سطح اول فوتبال انگلیس، با این پیروزی مقابل استون ویلای دیوید اولری رقم خورد، اما ما بعد از اینکه لی هندری تنها پس از سه دقیقه تیم مهمان را پیش انداخت، مجبور شدیم از عقب به بازی برگردیم. با این حال، خطای خشن مارک دلانی روی تیری آنری، یک پنالتی برای ما به ارمغان آورد که رابرت پیرس آن را به گل تبدیل کرد.

آنری درست پیش از نیمه وقت، با یک ضربه تمام‌کننده‌ی خاص خود به گوشه‌ی پایین دروازه، ما را پیش انداخت و هموطن او، پیرس، در دقیقه ۷۲ با ضربه نهایی یک حرکت ترکیبی درخشان که شامل متئو فلامینی، دنیس برکمپ و آنری بود، گل سوم را به ثمر رساند و ما را به آستانه‌ی کسب پنجاهمین بازی بدون شکست رساند.

آرسنال ۵-۰ استون ویلا (۱ آوریل ۲۰۰۶)

این نمایش ما بین دو بازی رفت و برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل یوونتوس، برای افزایش شانس ما برای شرکت مجدد در این رقابت در فصل بعد، رقم خورد. 

امانوئل آدبایور قبل از اینکه آنری دوباره کلاس خود را به رخ بکشد، جشن گل را برای ما آغاز کرد. ابتدا او پاس خوزه آنتونیو ریس را از هوا گرفت و با یک ضربه چیپ، توپ را از بالای سر توماس سورنسن عبور داد و سپس به راحتی از ۲۵ متری با یک ضربه چیپ به گوشه‌ی بالای دروازه، نتیجه را ۳-۰ کرد. سپس رابین فن‌پرسی با یک حرکت پا به توپ خود را در موقعیتی قرار داد تا گل چهارم را به ثمر برساند و در نهایت آبو دیابی با به ثمر رساندن اولین گل خود برای توپچی‌ها، این پیروزی قاطع را تکمیل کرد.

آرسنال ۵-۰ استون ویلا (۱ فوریه ۲۰۱۵)

در بازی دیگری مقابل ویلا که با برتری پرگل ما به پایان رسید، شاگردان آرسن ونگر در همان دقیقه ۸ به گل برتری رسیدند. اولیویه ژیرو در موقعیت تک به تک قرار گرفت و توپ را از بالای سر برد گوزان به تور چسباند. با این حال، برای گل دوم تا دقیقه ۶۵ صبر کردیم، جایی که مسوت اوزیل، هافبک باتجربه که به ترکیب بازگشته بود، با ضربه ای دقیق دروازه حریف را باز کرد.

تئو والکات با همکاری درخشان با سانتی کازورلا، خیال هواداران را از بابت پیروزی راحت کرد و کازورلا بعد از اینکه چوبا آکپوم در محوطه جریمه سرنگون شد، از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. هکتور بلرین، مدافع جوان، نیز فرصت داشت تا با زدن اولین گل دوران حرفه ای خود، نتیجه را درخشان‌تر کند.

آرسنال ۳-۲ استون ویلا (۲۲ سپتامبر ۲۰۱۹)

در دیداری هیجان‌انگیز در ابتدای فصل، شاگردان اونای امری موفق شدند با وجود یک اخراجی و عقب‌افتادن از حریف، در دقایق پایانی به پیروزی برسند. جان مک‌گین در دقیقه ۲۰ برای ویلا گلزنی کرد و پیش از پایان نیمه اول، کارت زرد دوم به میتلند نایلز باعث شد تا توپچی‌ها با یک بازیکن کمتر به کار خود ادامه دهند.

آرسنال با ضربه پنالتی‌ای که توسط نیکولاس پپه در اواسط نیمه دوم گرفته شد، به بازی برگشت، اما ۹۰ ثانیه بعد، وسلی با ضربه سری روی سانتر جک گریلیش، دوباره تیم مهمان را پیش انداخت. امید به تساوی با گل کالوم چمبرز زنده شد و در نهایت، ضربه ایستگاهی دیدنی اوبامیانگ که به تور دروازه تام هیتون چسبید، یک کامبک فوق‌العاده را برای آرسنال رقم زد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۲۵ ۱۹:۰۸
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۴۰۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰