loading
در حال بررسی درخواست شما
یک دقیقه یک گل - ۶۱ تا ۷۵
یک دقیقه یک گل - ۶۱ تا ۷۵

یک دقیقه یک گل - ۶۱ تا ۷۵

61

ژروینیو

ویگان ۰
آرسنال ۴

۲ دسامبر ۲۰۱۱

اگرچه ضربه نهایی با یک ضربه ساده از مهاجم ساحل عاجی، ژروینیو، به ثمر رسید، اما این گل به خاطر شکل‌گیری فوق‌العاده‌اش در لیست ثبت شده است – این گل پس از یک حرکت ۳۳ پاسه به ثمر رسید.

در واقع، این حرکت با خود ژروینیو آغاز شد، زمانی که او در داخل زمین خود صاحب توپ شد و پاس کوتاهی را به لورن کوشیلنی داد. سپس آرسنال برای بیش از یک دقیقه توپ را در اختیار داشت، تیم میزبان را از موقعیت خارج کرد و بازی را به جلو و عقب حرکت داد. این نمایشی از کنترل و حفظ توپ در برابر تیمی بود که از قبل با دو گل عقب افتاده بود.

ده نفر از یازده بازیکن، از جمله وویسخ شزنی، در این حرکت مشارکت داشتند و زمانی که توپ دوباره به ژروینیو در جناح راست رسید، سرعت بازی بیشتر شد. میکل آرتتا توپی را به رابین فن پرسی در خارج از محوطه جریمه ارسال کرد، او یک و دو سریع با الکس سانگ انجام داد. ضربه فن پرسی دفع شد، اما ژروینیو آنجا بود تا با پای راست آن را به تور دروازه بچسباند.

این طولانی‌ترین حرکت پاس قبل از گل در کل فصل لیگ برتر بود و اخیراً تنها به عنوان رکورد آرسنال (با یک حرکت ۳۵ پاسه مقابل نیوکاسل در سال ۲۰۲۰) جا به جا شده است.

62

کارل جنکینسون

نوریچ ۰
آرسنال ۲

۱۱ می ۲۰۱۴

لحظه‌ای که کارل جنکینسون و کل خانواده‌ی جنکینسون هرگز فراموشش نمی‌کنند. زمانی که این هوادارِ مادرزاد آرسنال در جولای ۲۰۱۱ از چارلتون به تیم پیوست، خودِ یک رویا محقق شده بود، اما چیزی که او واقعاً می‌خواست، گل زدن و خوشحالی با پیراهن مشهور قرمز و سفید بود.

به عنوان یک مدافع راست قابل اعتماد، فرصت‌های گلزنی برای او کمیاب بود، اما سرانجام، در پنجاه و هفتمین بازی‌اش، این اتفاق افتاد. البته گل چندان زیبایی نبود، اما برای جنک اصلاً مهم نبود. سانتر کیران گیبس برای لوکاس پودولسکی بود، اما مهاجم آلمانی تنها توانست توپ را با سُستی به پای جنکو برساند.

مدافع جوان خونسردی‌اش را حفظ کرد، توپ را درست بیرون از محوطه‌ی شش قدم کنترل کرد و با ضربه‌ای محکم به گوشه‌ی پایین دروازه فرستاد. شادی او از روی چهره‌اش کاملاً هویدا بود، در حالی که به سمت هواداران مهمان در کارو رود می‌دوید، با آغوش باز.

او بعد از بازی گفت: "من از بچگی هوادار آرسنال هستم. این گل را صدها بار در باغچه‌ی خانه‌ام زده‌ام و مثل جشن گرفتن جلوی هواداران، خوشحالی می‌کردم. حالا این کار را واقعاً انجام داده‌ام و بهترین حس دنیاست."

این گل، تنها گلی بود که او برای باشگاه محبوبش به ثمر رساند، گلی که همیشه برای او و سایر هواداران آرسنال، جایگاه ویژه‌ای در قلبشان خواهد داشت.

63

گابریل مارتینلی

چلسی ۲
آرسنال ۲

۲۱ ژانویه ۲۰۲۰

دویدن، ضربه نهایی و خوشحالی - سه عنصری که این گل را به یک شاهکار ماندگار تبدیل کرد. در حالی که با اخراج یک بازیکن، ۱۰ نفره شده بودیم و با یک گل عقب بودیم، گابریل مارتینلی با یک حرکت انفرادی فوق‌العاده بازی را به تساوی کشاند.

ما در حال دفاع از یک کرنر بودیم که ناگهان ستاره برزیلی بر روی سر توپ ارسالی شکودران موستافی به بیرون از محوطه جریمه خودمان، شروع به دویدن کرد. در آن لحظه، او گویی با موشک تجهیز شده بود. با وجود فاصله‌ی زیاد بین او و دروازه چلسی، سرش را پایین انداخت و با تمام سرعت دوید. انگولو کانته در میانه میدان، تنها بازیکنی بود که برای ضدحمله خودشان را عقب نگه داشته بود، اما لیز خوردن او به مارتینلی این فرصت را داد تا به راحتی از او عبور کند.

دو مدافع دیگر چلسی به دنبال او بودند، اما این بازیکن ۱۸ ساله دیگر قابل مهار نبود. او با سرعت خود را به محوطه جریمه رساند و سپس با خونسردی تمام، توپ را با پای راست به گوشه پایین دروازه فرستاد. این گل درست مقابل چشمان هواداران مهمان به ثمر رسید و او در حالی که دست به سینه ایستاده بود، غرق در تشویق هواداران شد. ورود او به لیگ برتر به شکلی طوفانی اعلام شد و این گل، بعدا به عنوان بهترین گل فصل آرسنال انتخاب شد.

64

یان ینسن

آرسنال ۱
کویینز پارک رنجرز ۳

۳۱ دسامبر ۱۹۹۴

این حقیقت که دستفروشان اطراف هایبری در حال فروش پررونق تی‌شرت‌هایی با شعار «من آنجا بودم که یان ینسن گل زد» بودند، به خوبی نشان می‌دهد که هواداران چقدر مشتاقانه انتظار این گل را می‌کشیدند.

ینس هافبک دانمارکی در تابستان ۱۹۹۲، پس از گلزنی در فینال مسابقات قهرمانی اروپا در پیروزی ۲-۰ مقابل آلمان، به جمع ما پیوست. اما به زودی مشخص شد که جرج گراهام با یک گلزن قهار تیم خود را تقویت نکرده است.

او در دو فصل اول خود در شمال لندن (از ۸۰ بازی) بدون گل باقی ماند و تنها در اواسط فصل سوم - تنها دو بازی با رسیدن به صد بازی برای باشگاه فاصله داشت - بود که این بازیکن دانمارکی موفق به گلزنی شد. و چه گلی زد، توپی که با قوسی زیبا از بالای سر تونی رابرتز به گوشه تور دروازه و مقابل جایگاه نورث بنک رفت.

متأسفانه این گل برای جلوگیری از باخت ما در شب سال نو کافی نبود، اما خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای ۳۲۳۹۳ نفری که در آن روز در ورزشگاه حضور داشتند، رقم زد.

65

آندری آرشاوین

آرسنال ۴
بلکبرن ۰

۱۴ مارس ۲۰۰۹

اولین گل آندری آرشاوین برای توپچی‌ها، نشان دهنده‌‌ی چیزهایی بود که در دوران حضور این بازیکن روس در آرسنال رقم می‌خورد.

به نظر می‌رسید هیچ خطری وجود ندارد، زمانی که او در جناح چپ، نزدیک به خط اوت، صاحب توپ شد و هیچ بازیکن آرسنالی درون محوطه جریمه حضور نداشت. بنابراین، این بازیکن با جثه کوچک خود، با حرکتی پا به توپ و فریب مدافع مستقیمش، به سمت دروازه حرکت کرد و خود را به محوطه شش قدم رساند.

در آنجا با پل رابنسون، دروازه‌بان حریف که تیر نزدیک را پوشش می‌داد و زاویه‌ای به ظاهر غیرممکن برای زدن ضربه مواجه شد. اما او توپ را به پای راستش منتقل کرد و ضربه‌ای محکم و تماشایی را به سقف دروازه زد.

66

پاتریک ویرا

آرسنال ۲
لستر سیتی ۱

۱۵ می ۲۰۰۴

گلی که درخشان‌ترین فصل لیگ برتر در تاریخ فوتبال انگلیس را کامل کرد. همانطور که تونی آدامز در سال ۱۹۹۸ انجام داد، این شایسته بود که کاپیتان پاتریک ویرا در پایان یک فصل قهرمانی، ضربه نهایی (گل قهرمانی) را بزند.

البته تا زمانی که هایبری میزبان سی و هشتمین و آخرین بازی لیگ برتر فصل ۲۰۰۳/۰۴ بود، قهرمانی قطعی شده بود، اما با آمدن لستر به لندن، همچنان کارهای زیادی برای انجام دادن وجود داشت.

اگر می‌توانستیم از شکست اجتناب کنیم، اولین تیمی می‌شدیم که در دوران مدرن یک فصل لیگ را بدون شکست به پایان می‌رساندیم. پل دیکوف، بازیکن سابق آرسنال، زمانی که در دقیقه ۲۶ گلزنی کرد، شک و تردیدهایی را در مورد این هدف ایجاد کرد و لستر در نیمه اول برتری را حفظ کرد.

تیری آنری با یک ضربه پنالتی بازی را مساوی کرد و سپس ویرا با این گل برتری، صحنه را به نفع خود رقم زد. البته دنیس برکمپ نیز نقش خود را به خوبی ایفا کرد. در میانه‌ی زمین حریف، هلندی توپ را در اختیار داشت و ویرا درست در سمت چپ او بود.

لستر به برکمپ در کنترل توپ فضا می‌داد و این علامتی بود برای ویرا که با اطمینان از اینکه برکمپ او را پیدا می‌کند، حرکتی هوشمندانه به سمت محوطه جریمه انجام دهد.

پاس برکمپ، پنج بازیکن را از بازی خارج کرد و توپ را مستقیماً به پای ویرا رساند. او توپ را از کنار ایان واكر عبور داد و با یک ضربه آرام، آن را وارد دروازه و مقابل جایگاه نورث بنک کرد. فریاد "ما شکست ناپذیر هستیم" در هایبری طنین انداز شد. تاریخ ساخته شد. جاودانگی تضمین شد.

67

آرون رمزی

فولهام ۱
آرسنال ۵

۷ اکتبر ۲۰۱۸

این آرون رمزی بود که این حرکت تیمی را به پایان رساند (و در نزدیکی پرچم کرنر خودمان آن را آغاز کرد)، اما این گل فقط مربوط به یک بازیکن نبود - این یک حرکت تیمی فوق‌العاده از ابتدا تا انتها بود، با حرکات تکنیکی فوق‌العاده در طول مسیر.

رمزی توپ را در زمین به الکساندر لاکازت پاس داد که توپ را نگه داشت و سپس به بازیکن ولزی پاس داد. رمزی توپ را با ضربه سر از بالای یک مدافع عبور داد که به لاکازت رسید، او هم به نوبه خود با یک پاس در اولین لمس، هکتور بلرین را در بالای خط میانی صاحب توپ کرد.

مدافع حریف اجازه نداد توپ به زمین بخورد و به جای آن، با پشت پا توپ را به رمزی که به حرکت خود ادامه داده بود پاس داد. رمزی توپ را با سر کنترل کرد و سپس با یک ضربه سر دیگر، توپ را به هنریک مخیتاریان رساند، در حالی که به عمق زمین حریف نفوذ کرده بودیم. پاس فوق‌العاده مخیتاریان در اولین لمس، پیر امریک اوبامیانگ را در سمت چپ زمین، درست داخل محوطه جریمه صاحب توپ کرد.

پاس دیگری در اولین لمس از اوبامیانگ انجام شد، این بار به لبه محوطه شش قدم، جایی که رمزی با پشت پا در اولین لمس توپ را وارد دروازه کرد، مقابل چشمان هواداران حاضر در ورزشگاه. کل حرکت روان از یک سر زمین به سر دیگر فقط ۲۰ ثانیه طول کشید. این گل به طور شایسته برنده جایزه بهترین گل ماه لیگ برتر شد.

68

دنیس برکمپ

آرسنال ۴
ساوتهمپتون ۲

۲۳ سپتامبر ۱۹۹۵

اولین گل مورد انتظار دنیس برکمپ برای آرسنال در دقیقه ۱۷ از هشتمین بازی او برای این باشگاه به ثمر رسید. هرچند او مجبور نشد مدت زیادی برای گل دوم خود صبر کند، در واقع فقط ۵۱ دقیقه، و چه گل زیبایی بود.

او در حالی که توپ را در میانه میدان در اختیار گرفت، به سمت مدافعان ساوتهمپتون که به عقب برمی‌گشتند هجوم برد، سپس از فاصله ۲۵ متری با پای راست خود شوت زد. توپ با قوسی زیبا به گوشه بالایی دروازه در مقابل جایگاه نورث بنک رفت و بعد از برخورد به تیرک وارد دروازه شد.

برکمپ بعدا در این باره گفت: ''فکر می‌کنم اینکه اولین گل را زدم به من آزادی لازم برای امتحان کردن این ضربه را داد. فاصله زیادی بود، فکر کردم چرا امتحان نکنم؟ و خوشبختانه جواب داد. فکر نمی‌کنم اگر آن روز گل نزده بودم، چنین ضربه‌ای را از آن فاصله می‌زدم. اعتماد به نفسم برای شوت زدن از آن فاصله بالا رفته بود.''

این بازیکن هلندی استانداردی را تعیین کرد که در طول ۱۱ فصل بعدی و در مجموع ۱۲۰ گل به آن وفادار ماند.

69

سسک فابرگاس

اورتون ۱
آرسنال ۶

۱۵ آگوست ۲۰۰۹

گلی به یاد ماندنی از پرگل ترین پیروزی روز افتتاحیه تاریخ باشگاه ما. کاپیتان سسک فابرگاس در دقیقه ۶۹ گل دوم خود و گل پنجم تیم را به ثمر رساند که یک شاهکار تمام عیار بود.

هافبک آرسنال که از میانه زمین خودی حرکت کرده بود، به وضوح در صدد در هم شکستن مدافعان بیچاره اورتون بود. او به پیشروی خود ادامه داد و سپس از فاصله پنج یاردی بیرون از محوطه جریمه، با پای راست خود نشانه‌گیری کرد و ضربه‌ای محکم و زمینی را به گوشه پایین دروازه زد.

این گل، نتیجه را ۵-۰ کرد و در نهایت با سوت پایان بازی، توپچی‌ها با ثبت یک رکورد جدید باشگاه، به پرگل ترین پیروزی در روز افتتاحیه لیگ برتر دست یافتند.

70

رابین فن پرسی

آرسنال ۱
اورتون ۰

۱۰ دسامبر ۲۰۱۱

ضربه‌ی والی تماشایی و دلچسب، در خور جشن ۱۲۵ سالگی باشگاه. بعد از ظهر با رژه اسطوره‌های باشگاه برای رقم زدن این سالگرد به یاد ماندنی آغاز شد و با درخشش رابین فن پرسی و ثبت گلی به یاد ماندنی در تاریخ باشگاه به پایان رسید.

در حالی که بازی با نتیجه ۰-۰ مساوی بود و ۲۰ دقیقه به پایان بازی مانده بود، الکس سانگ با یک پاس بلند از روی مدافعان، توپ را در مقابل پای چپ مطمئن فن پرسی هلندی فرود آورد. او با یک ضربه والی تماشایی در اولین لمس، توپ را به تور دروازه چسباند.

تیم هاوارد، دروازه‌بان اورتون، فرصت واکنش پیدا نکرد و میخکوب زمین شد. این سی و سومین گل لیگ برتری فن پرسی در سال جاری میلادی بود و مطمئناً یکی از بهترین آنها به شمار می‌رفت.

71

گابریل مارتینلی

برایتون ۲
آرسنال ۴

۳۱ دسامبر ۲۰۲۲

یک گل به زیبایی کار شده از فصل گذشته، که مدیون پاس فوق‌العاده مارتین اودگارد بود.

کاپیتان توپ را در میانه زمین گرفت و حتی یک لحظه درنگ نکرد، بلکه با یک پاس بلند با قوس عالی، توپ را به پاهای گابریل مارتینلی رساند که حتی قبل از اینکه توپ به پای اودگارد برسد، شروع به دویدن کرده بود.

بازیکن برزیلی با سرعت به سمت توپ رفت، چند لمس توپ با سرعت انجام داد و سپس ضربه خود را از کنار رابرت سانچز رد کرد تا نتیجه را ۴-۱ کند. دید عالی اودگارد، همراه با سرعت فوق‌العاده و ضربه نهایی از مارتینلی، به این گل کمک کرد تا به یک شب به یاد ماندنی در شب سال نو تبدیل شود.

72

پاتریک ویرا

آرسنال ۳
نیوکاسل ۱

۱۱ آوریل ۱۹۹۸

در حالی که به کسب اولین قهرمانی لیگ برتر در طول هفت سال نزدیک می‌شدیم، ضربه سهمگین و تماشایی پاتریک ویرا، ورزشگاه هایبری را به وجد آورد.

از ماه دسامبر در لیگ شکست نخورده بودیم و اعتماد به نفس بالایی داشتیم. یک هفته پس از رزرو کردن جایگاه خود در فینال جام حذفی (که حریف ما هم نیوکاسل بود)، ماشین آرسنال یک بار دیگر مقابل "کلاغ‌ها" عملکردی درخشان ارائه داد.

اما این دیدار فراتر از یک پیش‌نمایش از آن رویارویی در ومبلی بود، ما برای رقابت با منچستریونایتد در صدر جدول به امتیاز نیاز داشتیم و این ضربه دیدنی از راه دور، آن را برایمان به ارمغان آورد.

پیش از این، نیکولاس آنلکا ما را دو گل پیش انداخته بود، بنابراین زمانی که ویرا از پشت خط میانی پیشروی کرد، ریسک زیادی برای از دست دادن توپ وجود نداشت. او قبل از اینکه با تمام قدرت از فاصله ۳۰ یاردی شوت بزند و توپ را به گوشه بالای دروازه بچسباند، چند قدم به جلو برداشت.

سه امتیاز به دست آمد و پیش از فینال جام حذفی، ضربه ای روحی به حریف وارد شد. در میان گل‌های به ثمر رسیده در ماه آوریل، که تیم آرسن ونگر ۱۵ گل در لیگ به ثمر رساند، این ضربه جایزه بهترین گل ماه از طرف برنامه "MOTD" شبکه BBC را کسب کرد.

73

تئو والکات

آرسنال ۷
نیوکاسل ۳

۲۹ دسامبر ۲۰۱۲

هفتمین گل در یک بازی هیجان انگیز ۱۰ گله در امارات، و دومین گل از هت‌تریک به یاد ماندنی تئو والکات.

این مهاجم در دقیقه ۲۰ گلزنی را آغاز کرد، اما نیوکاسل سه بار به تساوی رسید و نتیجه در ۲۰ دقیقه پایانی بازی ۳-۳ مساوی باقی ماند.

سپس ما بازی را به سود خود برگرداندیم، این ضربه از والکات دروازه حریف را باز کرد و زمینه را برای زدن سه گل دیگر تا پایان بازی فراهم کرد.

کیران گیبس، داخل محوطه جریمه، یک پاس عرضی کوتاه را به نقطه پنالتی ارسال کرد. والکات توپ را کنترل کرد، چرخید، توپ را به پای راست خود منتقل کرد و با وجود اینکه حداقل هفت بازیکن نیوکاسل بین او و خط دروازه بودند، با قدرت تمام توپ را به زیر تیرک دروازه فرستاد.

اولیویه ژیرو سپس دو گل به ثمر رساند و در نهایت والکات در وقت‌های تلف شده توپ را تصاحب کرد، از مقابل پرچم کرنر با دریبل از میان مدافعان گذشت و هفتمین گل ما را به ثمر رساند.

74

الکساندر لاکازت

آرسنال ۴
تاتنهام ۲

۲ دسامبر ۲۰۱۸

بالاخره یک دربی شمال لندن نفس‌گیر و پر فراز و نشیب، با شوت دیدنی الکساندر لاکازت در دقیقه ۷۴ به سود ما تغییر جهت داد.

پنالتی پیر امریک اوبامیانگ در اولین رویارویی اونای امری با تاتنهام، ما را پیش انداخت. اما مهمانان قبل از پایان نیمه اول، بازی را به تساوی کشاندند و سپس پیش افتادند.

با این حال، ما با ۱۸ بازی بدون شکست وارد این بازی شده بودیم و تسلیم شدن در مقابل حریف، در برنامه ما نبود. لاکازت در نیمه دوم به میدان آمد و پس از این که اوبا بازی را به تساوی کشاند، انگیزه مضاعفی پیدا کردیم.

پافشاری ما نتیجه داد. لاکازت در بیرون از محوطه جریمه صاحب توپ شد، با دو مدافع تاتنهام روبرو شد، اما توپ را به پای چپش منتقل کرد و با یک شوت محکم و زمینی، توپ را به گوشه پایین دروازه فرستاد.

75

سمیر نصری

آرسنال ۲
فولهام ۱

۴ دسامبر ۲۰۱۰

گزارشگر جاناتان پیرس، این کنترل و ضربه نهایی تماشایی از سمیر نصری را با عنوان «رقص باله‌ای زیبا و متعادل در محوطه جریمه فوتبال!» توصیف کرد.

هافبک فرانسوی که در فرم خوبی قرار داشت، پیش از این در خانه با پاس گلی، ما را مقابل فولهام پیش انداخته بود، اما تیم غرب لندن قبل از پایان نیمه اول بازی را به تساوی کشاند. اما این درخشش نابغه‌وار، برای بردن بازی و بازگشت ما به صدر جدول کافی بود.

توپ را در خط میانی به گردش درآوردیم، نصری توپ را به آندری آرشاوین پاس داد که او هم به نوبه خود، رابین فن پرسی را در نزدیکی محوطه جریبه پیدا کرد. فن پرسی به اندازه کافی توپ را نگه داشت تا نصری به حرکت خود ادامه دهد و با سرعتی انفجاری وارد محوطه جریمه شود، و او توپ را به مسیر حرکت نصری پاس داد.

هافبک فرانسوی همچنان کار سختی در پیش داشت، او توسط سه مدافع محاصره شده بود، اما با حرکتی زیبا و فریبنده از کنار آنها گذشت و سپس دروازه‌بان را هم دریبل زد. او مجبور شد به سمت بیرون برود، اما توانست با پای راست خود زاویه‌ای مناسب ایجاد کند تا توپ را به تور دروازه بچسباند. این یازدهمین گل او در شروع فوق‌العاده فصل بود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۲۲ ۱۵:۰۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۷۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰