loading
در حال بررسی درخواست شما
یک دقیقه یک گل - ۷۶ تا ۹۰
یک دقیقه یک گل - ۷۶ تا ۹۰

یک دقیقه یک گل - ۷۶ تا ۹۰

76

تیری آنری

آرسنال ۴
ویگان ۲

۷ می ۲۰۰۶

در دقیقه ۷۶ از دو هزار و دهمین و آخرین بازی، تیری آنری آخرین گل تاریخ هایبری را به ثمر رساند. با بیشترین تعداد گل در این ورزشگاه نسبت به هر بازیکن دیگری در تاریخ، شایسته بود که بهترین گلزن ما، وداع باشکوهی با این ورزشگاه قدیمی داشته باشد.

اما جشن‌های پیروزی در نهایت با سختی به دست آمد. رابرت پیرس در اوایل بازی ما را پیش انداخت، اما ویگان با زدن دو گل، بازی را به سود خود برگرداند. آنری قبل از پایان نیمه اول با یک ضربه تمام کننده خوب داخل محوطه جریمه، بازی را مساوی کرد و سپس در نیمه دوم در مقابل چشمان سکوهای شمالی، پس از تصاحب یک پاس عقب سهل انگارانه، با دور زدن دروازه‌بان، برتری را به ما بازگرداند.

آن گل، ما را در جدول بالاتر از تاتنهام و به مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان رساند، اما کاپیتان کارش تمام نشده بود. فردی لیونبرگ در فاصله شش یاردی دروازه سرنگون شد و داور، یوریا رنی، نقطه پنالتی را نشان داد. آنری جلو آمد، توپ را به گوشه دروازه غلتاند و سپس زانو زد تا چمن هایبری را که به مدت هفت سال با شکوه بر روی آن بازی کرده بود، ببوسد.

این گل همچنین هت‌تریک او را کامل کرد، به این معنی که بازیکنی که اولین هت‌تریک تاریخ هایبری را در نوامبر ۱۹۱۴ به ثمر رساند، «Henry King» بود و آخرین کسی که توپ بازی را تصاحب کرد، «King Henry» بود.

77

لوکاس توریرا

آرسنال ۴
تاتنهام ۲

۲ دسامبر ۲۰۱۸

این دومین حضور از یک بازی خاص در این لیست است، اما این گل به همان اندازه که برای خود ضربه مهم است، به خاطر صحنه های شادی پر شور بعد از گل نیز در این لیست قرار گرفته است.

در طول تمام بازی، دو تیم تقریباً برابر بودند، اما این ضربه لوکاس توریرا - اولین گل او برای باشگاه - تنها چند لحظه پس از اینکه الکساندر لاکازت ما را پیش انداخت، به ما دو گل فاصله داد و باعث شد جشن و شادی واقعی در ورزشگاه امارات آغاز شود.

توریرا، خرید تابستانی از سمپدوریا، با سبک بازی پرانرژی خود از قبل به بازیکن محبوب هواداران تبدیل شده بود و هافبک اروگوئه‌ای پس از زدن گل چهارم ما از پاس پیر امریک اوبامیانگ، این شادی را با هواداران به اشتراک گذاشت.

او قبل از اینکه توسط هم‌تیمی‌هایش در کنار پرچم کرنر مورد استقبال قرار گیرد، پیراهنش را از تن درآورد. به عنوان یک امتیاز اضافی، کسب این سه امتیاز، ما را به لطف باخت تاتنهام، به جمع چهار تیم برتر جدول رساند.

78

یان رایت

آرسنال ۲
اورتون ۰

۲۸ آگوست ۱۹۹۳

لحظه‌ای جادویی از یان رایت.

رایت پس از کنترل توپ با پای راست، با یک ضربه چیپ و ظریف با پای چپ، توپ را از بالای سر مدافع سردرگم اورتون به محوطه جریمه فرستاد.

در آنجا، نوویل ساوثال غول‌پیکر در مقابل دروازه اورتون ایستاده بود، اما با جهش توپ، رایت با ضربه چیپ دیگری با پای راست، دروازه‌بان بزرگ جثه ولزی را میخکوب به زمین کرد و توپ از بالای سر او برای برتری ۲-۰ به تور دروازه چسبید.

سه لمس هنرمندانه، یک گل فراموش نشدنی و رایت در آغوش هواداران مشتاق ردیف اول سکوهای شمالی، به جشن و پایکوبی پرداخت.

79

تیری آنری

ساوتهمپتون ۰
آرسنال ۱

۱۸ سپتامبر ۱۹۹۹

این گلی بود که شروع یک افسانه را رقم زد. تیری آنری در تابستان آن سال از یوونتوس به آرسنال پیوست، جایی که بیشتر در پست وینگر بازی می‌کرد.

خود آنری بعداً اعتراف کرد که در آن هفته‌های ابتدایی به عنوان مهاجم برای آرسنال، به نظر نمی‌رسید که در مقابل دروازه خیلی خطرناک باشد. او در پایان دوران حضورش در آرسنال گفت: ''نگران بودم که هم‌تیمی‌هایم فکر کنند در آن بازی‌های اول افتضاح بودم.'' اما جای نگرانی نبود.

شاید شکستن طلسم گلزنی‌اش ۹ بازی طول کشید، اما بعد از آن دیگر هرگز به عقب نگاه نکرد. او در بازی مقابل ساوتهمپتون در ورزشگاه دل، در دقیقه ۷۱ به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و تنها هشت دقیقه بعد، تک گل بازی را به ثمر رساند.

تونی آدامز توپ را به آنری پشت به دروازه و بیرون از محوطه جریمه پاس داد. آنری توپ را مقابل مارکو آلمیدا کنترل کرد، چرخید و سپس با یک ضربه پای راست از ۲۰ یاردی، توپ را به تور دروازه پل جونز چسباند تا تنها گل بازی به ثمر برسد. گل شماره یک. ۲۲۷ گل دیگر در طول یک دوران درخشان در انتظارش بود.

80

یان رایت

لیورپول ۰
آرسنال ۲

۲۳ آگوست ۱۹۹۳

گلی که اولین برد ما در لیگ برتر را رقم زد. پس از باخت خانگی ۴-۲ مقابل نوریچ در هفته نخست لیگ برتر تازه تاسیس، در اواسط هفته هم مقابل بلکبرن با گل دیرهنگام آلن شیرر مغلوب شدیم.

این یعنی با ناامیدی از امتیاز، برای اولین بازی «یکشنبه فوق العاده» که از اسکای پخش می‌شد، به آنفیلد سفر کردیم. بعد از نیمه اول بدون گل، آندرس لیمپار در دقیقه ۵۳ قفل دروازه را باز کرد.

در حالی که ۱۰ دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود، یان رایت – با لباس مشهور «موز له شده» ما، پیروزی را قطعی کرد. ری پارلور که بهترین بازیکن زمین بود و پاس گل اول را داده بود، رایت را داخل زمین حریف در حالی که از تله آفساید عبور کرده بود، در موقعیت تک به تک قرار داد.

این مهاجم با سرعت به سمت جلو حرکت کرد و توپ را برای به ثمر رساندن دومین گل شایسته، پس از یک نمایش برتر، از بالای سر دیوید جیمز عبور داد.

81

سسک فابرگاس

آرسنال ۳
استون ویلا ۰

۲۷ دسامبر ۲۰۰۹

یکی از درخشان ترین تعویض‌هایی که تا به حال در ورزشگاه امارات شاهد بودیم. سسک فابرگاس تنها 27 دقیقه در زمین بود، اما در همین مدت، هافبک اسپانیایی آنقدر کار کرد که جایزه بهترین بازیکن زمین را به دست آورد.

فابرگاس که به دلیل مصدومیت همسترینگ روی نیمکت نشسته بود، در دقیقه ۵۷ توسط آرسن ونگر فراخوانده شد، چرا که ما مقابل ویلا در حال اذیت شدن بودیم. این حرکت جواب داد. سسک لحظاتی بعد از ورود به زمین با خطا متوقف شد و خود ضربه ایستگاهی حاصل از آن را از ۲۵ یاردی به زیبایی وارد دروازه کرد تا طلسم گل را بشکند، اما کار او تمام نشده بود.

او با یک حرکت عالی در ضدحمله، ۹ دقیقه مانده به پایان بازی، نتیجه را ۲-۰ کرد. هرچند با این حرکت مصدومیتش تشدید شد و مجبور شد دوباره به بیرون زمین برود، اما کارش را تا آن زمان انجام داده بود.

آبو دیابی در اواخر بازی گل سوم را به ثمر رساند، اما این پیروزی با الهام از عملکرد کاپیتانی واقعی فابرگاس به دست آمد.

82

الکساندر لاکازت

وستهام ۳
آرسنال ۳

۲۱ مارس ۲۰۲۱

ضربه سری که باعث تکمیل کامبکی سه گله در خانه وستهام در دوران قرنطینه شد.

میزبان در ۳۲ دقیقه ابتدایی با سه گل به برتری رسید. قبل از اینکه گل به خودی های توماس سوچک (که شوت محکم لاکازت را منحرف کرد) و کریگ داوسون، ما را دوباره به بازی برگرداند.

اما این ضربه دیرهنگام لاکازت بود که یک امتیاز را در ورزشگاه لندن برای ما تضمین کرد. نیکولاس پپه بر روی دروازه سانتر کرد و مهاجم فرانسوی با ضربه سر محکم خود توپ را وارد دروازه کرد تا یک امتیاز ارزشمند کسب کند.

83

سانتی کازورلا

وستهام ۱
آرسنال ۳

۶ اکتبر ۲۰۱۲

یک ضربه محکم و قوس‌دار از پای چپ سانتی کازورلا از ۲۵ یاردی که با عبور از جسی یاسکلاینن، برتری را در خانه وستهام رقم زد.

این هفتمین حضور این هافبک بازیساز اسپانیایی در لیگ برتر برای ما پس از پیوستن از مالاگا در آن تابستان بود، اما او با ارائه نمایشی در حد بازیکن برتر زمین در ورزشگاه آپتون پارک، همین حالا کیفیت خودش را در پیراهن آرسنال نشان داده بود.

این گل برای نمایش خارق‌العاده انفرادی او کاملاً شایسته بود. تئو ولکات توپ را ۱۰ یاردی بیرون از محوطه جریمه برای او فرستاد، کازورلا قبل از اینکه با یک ضربه بغل پای چپ برای اولین بار توپ را از مقابل هواداران پرشور ما به تور دروازه بچسباند، اجازه داد تا توپ از روی بدنش عبور کند.

84

گیلبرتو سیلوا

آرسنال ۱
استون ویلا ۱

۱۹ آگوست ۲۰۰۶

در یک بعدازظهر آفتابی در شمال لندن، با آغاز دوران جدیدی که توام با اولین بازی رسمی ما در خانه جدیدمان بعد از گذراندن ۹۳ فصل باشکوه در هایبری بود، امیدها بالا بود.

اما مهمانان ما برای روز افتتاحیه فصل ۲۰۰۶/۰۷ ایده‌های دیگری در سر داشتند. مدافع استون ویلا، اولاف ملبرگ، با ضربه سر از روی کرنر در دقیقه ۵۳، برتری را به ویلا بخشید و افتخار اولین گلزن ورزشگاه را از آن خود کرد.

با نزدیک شدن به پایان بازی و باخت توپچی‌ها در روز افتتاحیه، آرسن ونگر تئو ولکات را در اولین بازی اش با پیراهن آرسنال به میدان فرستاد، آن هم بعد از گذشت هفت ماه از زمان امضای قرارداد. سانتر بلند او توسط رابین فن پرسی برای گیلبرتو که در کمین بود، پاس داده شد و او با یک ضربه محکم پای راست توپ را به تور دروازه سمت دور چسباند.

این هافبک برزیلی در چهار فصل گذشته تنها ۶ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده بود، اما امارات برای «دیوار نامرئی» یک نوع طلسم خوش شانسی به همراه داشت. او در آن فصل ۱۰ گل در لیگ به ثمر رساند که ۸ گل آن در خانه بود.

85

نوانکو کانو

تاتنهام ۱
آرسنال ۳

۵ می ۱۹۹۹

یک برد حیاتی در وایت هارت لین که ما را با تنها دو بازی باقی‌مانده در صدر جدول لیگ برتر قرار داد و این با جادوی کانو به دست آمد.

با گلزنی امانوئل پتی و نیکولاس آنلکا که هر دو با پاس‌های دنیس برکمپ به دست آمد، پیش افتادیم، قبل از اینکه دارن اندرتون یکی از گل‌ها را جبران کند. برای حفظ پیروزی در تلاش بودیم که ضربه ایستگاهی پاتریک ویرا به پای کانو رسید، او که پشت به دروازه و پنج یاردی محوطه جریمه با یارگیری لوک یانگ بود.

مهاجم نیجریه‌ای توپ را با سینه کنترل کرد و سپس با یک حرکت سیال، توپ را از روی سر مدافع حریف انداخت، از او رد شد و با ضربه‌ای محکم دروازه یان واکر را گشود. مارتین تایلر، گزارشگر بازی، این صحنه را اینگونه خلاصه کرد: ''بازیکنان کمی حتی به فکر انجام چنین کاری می‌افتادند، چه برسد به اینکه آن را به ثمر برسانند!''

این برد ما را با یک بازی بیشتر، سه امتیاز بالاتر از منچستریونایتد قرار داد، اما در حالی که بازی‌های مقابل تیم‌های چهارم و پنجم جدول در پیش بود.

86

سیلوینیو

چلسی ۲
آرسنال ۲

۶ سپتامبر ۲۰۰۰

با دو گل عقب افتادن از چلسی در دقایق پایانی نیمه دوم، تیری آنری ما را به بازی برگرداند و سپس این گل تماشایی سیلوینیو برای ما مساوی را به ارمغان آورد.

فصل گذشته در استمفورد بریج، در شرایطی که بعد از ۷۵ دقیقه با دو گل عقب بودیم، کانو با هت‌تریکی باورنکردنی، پیروزی را از آن ما کرد. این بار مجبور شدیم با یک امتیاز راضی باشیم، اما گل آخر به همان اندازه به یاد ماندنی است.

کانو قبل از اینکه توسط فرانک لبوف متوقف شود، سعی کرد به محوطه جریمه نفوذ کند. توپ سرگردان به سیلوینیو رسید که با یک حرکت پا به توپ به جلو راند و سپس با یک ضربه سرضرب پای چپ، توپ را با قوسی زیبا به داخل تیر نزدیک فرستاد.

این گل که به درستی برنده جایزه گل ماه برنامه «MOTD» شد، دومین گل برزیلی در دو بازی متوالی لیگ برتر بود و همچنین سنت گل‌های دیرهنگام و تماشایی مدافعان چپ ما در خانه چلسی را پس از ضربه دقیقه ۸۹ نایجل وینتربرن در فصل ۱۹۹۷/۹۸ ادامه داد.

87

میکل آرتتا

آرسنال ۱
منچستر سیتی ۰

۸ آوریل ۲۰۱۲

یک گل تماشایی که هر سه امتیاز را مقابل منچسترسیتی تضمین کرد، به نظر می‌رسید امیدهای قهرمانی آنها را به باد داد و ما را به رتبه سوم رساند.

دو ضربه ما به تیرک دروازه برخورد کرده بود و دو تلاش دیگر نیز از روی خط دروازه دفع شده بود، بنابراین به نظر می‌رسید که در مقابل شاگردان روبرتو مانچینی به بن بست خورده‌ایم. این اتفاق تا زمانی که میکل آرتتا - که به پایان اولین فصل حضورش با ما نزدیک می‌شد - توپ را از چنگ کلودیو پیزارو در میانه زمین سیتی ربود، رخ نداد.

هافبک ما به جلو رفت و سپس از فاصله ۱۰ یاردی بیرون از محوطه جریمه با یک ضربه پای راست توپ را به سمت دروازه فرستاد که با قوسی زیبا از کنار جو هارت عبور کرد و به تور دروازه چسبید.

این به معنای عقب افتادن سیتی با هشت امتیاز از منچستریونایتد صدرنشین با شش بازی باقی مانده بود، اما آنها در نهایت با پیروزی دراماتیک مقابل QPR در روز پایانی فصل، قهرمانی را به دست آوردند.

88

تونی آدامز

آرسنال ۳
تاتنهام ۱

۲۴ نوامبر ۱۹۹۶

باورنکردنی است که این اولین ضربه والی تماشایی از دو ضربه متوالی در این لیست است - هر دو توسط تونی آدامز، هر دو مقابل سکوهای نورث بنک و هر دو با پای چپ به ثمر رسیدند.

در حالی که بازی با نتیجه ۱-۱ مساوی پیش می‌رفت (پس از گل تساوی اندی سینتون در دقیقه ۵۷)، در فضای پرشور دربی زیر نور هایبری، کاپیتان تیم پیش قدم شد. با نزدیک شدن به اتمام بازی، او به محوطه جریمه نفوذ کرد تا خود را به یک پرتاب اوت برساند، اما به جای آن، توپ سرگردان را برای دنیس برکمپ رها کرد.

مرد هلندی با یک ضربه چیپ عالی، توپ را به سمت آدامز فرستاد که به حرکت خود ادامه داده بود. آدامز بدون مکث، از فاصله‌ای نزدیک به بیرون از محوطه شش قدم، با یک ضربه والی، توپ را به سمت دروازه فرستاد که از کنار یان واکر عبور کرد و به تور دروازه چسبید.

برکمپ بعداً در حمله بعدی با یک گل به یاد ماندنی دیگر، پیروزی را قطعی کرد، اما این گلی بود که ما را پیش انداخت و اولین برد آرسن ونگر در دربی شمال لندن را رقم زد.

89

تونی آدامز

آرسنال ۴
اورتون ۰

۳ می ۱۹۹۸

گلی که مهر تاییدی بر اولین قهرمانی ما در لیگ برتر زد. با نیاز به یک برد از سه بازی پایانی، این آخرین فرصت ما برای کسب قهرمانی در هایبری بود. در یک بعدازظهر دل‌انگیز شمال لندن، نتیجه بازی پس از گل به خودی اسلاون بیلیچ در دقیقه ۶، عملاً مشخص بود.

مارک اورمارس، بال سرعتی ما، در هر دو نیمه گلزنی کرد تا جشن قهرمانی را به طور کامل برپا کند، اما این کاپیتان تیم بود که ضربه نهایی را زد.

استیو بولتون کمی آن طرف‌تر از خط میانی صاحب توپ شد و تونی آدامز با سرعت از او عبور کرد و به سمت محوطه جریمه حرکت کرد. همبازی او در خط دفاع مرکزی، پاس فوق‌العاده‌ای از بالای سر مدافعان ایستا اورتون ارسال کرد تا آدامز توپ را با سینه در گوشه محوطه جریمه کنترل کند و سپس با یک ضربه محکم پای چپ، دروازه توماس میر را باز کند.

مارتین تایلر، گزارشگر بازی، این گل را اینگونه توصیف کرد: ''این صحنه همه چیز را خلاصه می‌کند!'' و کاپیتان محبوب آرسنال در این باره گفت: ''لحظه بسیار خاصی بود، خاطرات فوق‌العاده ای دارم اما این احتمالاً بهترینش بود.''

90

دنیس برکمپ

لستر سیتی ۳
آرسنال ۳

۲۷ آگوست ۱۹۹۷

''این گل محبوب من برای آرسنال است'' این توصیف دنیس برکمپ درباره ضربه فراموش نشدنی در دقیقه آخر بازی خارج از خانه مقابل لستر در اوایل فصل ۱۹۹۷/۹۸، که با کسب دو جام همراه بود، است.

دنیس توضیح می‌دهد: ''در ذهن داشتم چه کاری می‌خواهم انجام دهم و همه چیز دقیقاً همانطور که می‌خواستم پیش رفت. وقتی دیوید پلات توپ را بلند فرستاد، در ذهنم بود که آن را کنترل کنم. سپس خوشبختانه توپ در هوا ماند، بنابراین آن را دور از مدافع حریف چرخاندم و سپس ضربه نهایی را زدم، و این همان ایده‌ای بود که داشتم. همه چیز به هم پیوست - حرکت و کنترل.''

این یک نمایش عالی از متانت، ظرافت و خونسردی بود. کنترل پاس بلند دیوید پلات با پای راست در داخل محوطه جریمه، سپس کنترل مجدد با پای چپ قبل از اینکه توپ به زمین برخورد کند. این برای فریب دادن مت الیوت کافی بود و به مرد یخی اجازه داد تا سپس با پای راست از گوشه محوطه پنج قدمی توپ را به تور دروازه بچسباند.

این گل به درستی به عنوان «گل ماه» در برنامه MOTD انتخاب شد؛ در واقع، آن ماه تنها زمانی است که یک بازیکن هر سه جایگاه برتر آن رقابت را از آن خود کرد. تنها چیزی که این گل به ارمغان نیاورد برد بازی بود، زیرا لستر در دقایق پایانی وقت‌های تلف شده گل تساوی دیگری به ثمر رساند تا نتیجه را ۳-۳ کند، در حالی که ما با شش دقیقه باقی مانده ۲-۰ پیش بودیم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۳ ۱۹:۵۸
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۴۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰