loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج دلیل برای اینکه آرسنال می‌تواند منچسترسیتی و لیورپول را در مسیر قهرمانی جا بگذارد
پنج دلیل برای اینکه آرسنال می‌تواند منچسترسیتی و لیورپول را در مسیر قهرمانی جا بگذارد

پنج دلیل برای اینکه آرسنال می‌تواند منچسترسیتی و لیورپول را در مسیر قهرمانی جا بگذارد

پیروزی ۲-۰ آرسنال مقابل ولورهمپتون در روز شنبه، شاگردان میکل آرتتا را (حداقل فعلا) به صدر جدول لیگ برتر رساند. با اینکه لیورپول هنوز بازی دارد و منچسترسیتی در جام حذفی شرکت می‌کند، توپچی‌ها یک بازی بیشتر از رقبای قهرمانی انجام داده‌اند، اما امتیاز در جدول گاهی اوقات می‌تواند حتی از بازی‌های باقی‌مانده هم با ارزش‌تر باشد.

این اولین باری در مدت‌هاست که شاهد یک رقابت واقعی سه جانبه برای کسب قهرمانی لیگ برتر هستیم. گل‌های لئاندرو تروسارد و مارتین اودگارد، یک برد راحت را برای تیم شمال لندنی مقابل ولورهمپتونِ تحت هدایت گری اونیل رقم زد.

این، بهترین راه برای بازگشت بعد از باخت‌های متوالی مقابل استون ویلا و بایرن مونیخ بود. حالا که لیگ تنها رقابتی است که برای تمرکز باقی مانده، آرسنال چند فاکتور به نفع خود دارد تا با اعتماد به نفس نسبی وارد کورس حساس پایانی فصل شود. ما به پنج دلیلی می‌پردازیم که باعث می‌شود توپچی‌ها بتوانند با اعتماد به نفس در مورد به دست آوردن اولین قهرمانی لیگ برتر خود در دو دهه اخیر، خوشبین باشند.

۱. بنیان دفاعی مستحکم

آرسنال با دریافت تنها ۲۶ گل در ۳۲ بازی اول خود در لیگ برتر، در حال حاضر بهترین عملکرد دفاعی را در لیگ دارد. بخش زیادی از این ثبات مدیون ثبات زوج مدافعان میانی است که آرتتا توانسته در اکثر بازی‌ها از آن‌ها استفاده کند.

ویلیام سالیبا و گابریل در حال حاضر جزو بهترین مدافعان لیگ برتر انگلیس هستند و این زوج در قلب خط دفاعی توپچی ها عملکرد فوق العاده ای دارند. داوید رایا با ثبت ۱۳ کلین شیت در اولین فصل حضورش در این باشگاه، تقریباً جایزه دستکش طلایی را از آن خود کرده است.

انتقال ۱۰۵ میلیون پوندی دکلان رایس از وستهام در تابستان به طور قابل توجهی به استحکام دفاعی در ورزشگاه امارات کمک کرد. هافبک دفاعی آرسنال علی‌رغم قیمت هنگفتش، یکی از بهترین خریدهای کل فصل بوده است و با ایجاد یک پوشش عالی برای گابریل و سالیبا، نقش پررنگی در موفقیت‌های دفاعی تیم داشته است.

۲. برنامه بازی‌ها

پیروزی آرسنال مقابل ولورهمپتون آن‌ها را به صدر جدول لیگ برتر رساند، هرچند در زمان نگارش این متن، شاگردان آرتتا یک بازی بیشتر از منچسترسیتی انجام داده‌اند. این اختلاف در اواسط هفته به دو بازی افزایش خواهد یافت، چرا که چلسی یک روز قبل از سفر تیم پپ گواردیولا به برایتون، مهمان امارات خواهد بود.

در صورت کسب هر سه امتیاز مقابل رقیب همشهری، آرسنال با اختلاف چهار امتیازی نسبت به مدعیان قهرمانی پیش خواهد افتاد - اما سیتیزن‌ها دو بازی عقب افتاده دارند. با اینکه این موضوع همچنان قهرمانان فصل گذشته را در موقعیت بهتر نگه می‌دارد، بازیکنان سیتی ممکن است فشار روانی را احساس کنند، زیرا می‌دانند برای بازگشت به صدر جدول باید هر دو بازی عقب‌افتاده خود را با برد پشت سر بگذارند.

۳. تفاضل گل

دلیل اصلی نیاز منچسترسیتی به برد در هر دو بازی عقب‌افتاده‌شان، در صورت پیروزی آرسنال مقابل چلسی، به مسئله‌ی اختلاف گل مربوط می‌شود. در حال حاضر، تیم با پیراهن قرمز و سفید، نسبت به منچسترسیتی از برتری هفت گله برخوردار است و در مقابل لیورپول نیز از فاصله‌ی بیشتری بهره‌مند است.

این بدین معناست که اگر هر تیمی با تعداد امتیاز مشابه تیم آرتتا فصل را به پایان برساند (که به احتمال زیاد هم همینطور خواهد شد)، با توجه به اینکه تفاضل گل پیش از سایر عوامل مانند بازی رودررو و گل زده به عنوان معیار قرار می‌گیرد، جام قهرمانی به آرسنال اهدا خواهد شد.

۴. خستگی در کمین

با نزدیک شدن به انتهای فصل داخلی فوتبال انگلیس، خستگی در پاهای بازیکنان شروع به تأثیرگذاری گذاشته است. این موضوع در عملکرد اخیر منچسترسیتی خارج از لیگ برتر مشهود بوده است. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، پیش از کسب پیروزی خسته کننده با نتیجه ۱-۰ مقابل چلسی در جام حذفی شنبه گذشته، در لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید کل ۱۲۰ دقیقه را بازی کرد.

اگر این خستگی ناشی از حذف شدن از اروپا ادامه داشته باشد، آرسنال می‌تواند از آن بهره ببرد، چرا که آن‌ها خودشان را آماده کرده‌اند تا از هر لغزش احتمالی مدعیان فعلی قهرمانی نهایت استفاده را ببرند. لیورپول نیز در همین راستا، در هفته‌های اخیر در برابر آتالانتا و کریستال پالاس شکست خورده و در اولدترافورد نیز به تساوی رسیده است و به نظر می‌رسد بازیکنان این تیم هم با مشکل کمبود انرژی مواجه هستند.

۵. افت اخیر لیورپول

در همین رابطه، تور خداحافظی یورگن کلوپ در چند بازی اخیر به بن‌بست خورده است. لیورپول با وجود خلق موقعیت‌های فراوان مقابل هر دو تیم منچستریونایتد و کریستال پالاس، تنها از شش امتیاز ممکن، یک امتیاز کسب کرد.

با اعلام جدایی سرمربی آلمانی در پایان فصل، هواداران امیدوار بودند چند جام برای بدرقه‌ی شایسته‌ی او به دست بیاید. با این حال، شکست در لیگ اروپا و دور شدن کمی از کورس قهرمانی لیگ برتر، باعث شده تا قرمزپوشان مرسی‌ساید با حسرت به امتیازات از دست رفته نگاه کنند. این موضوع به هر دو تیم آرسنال و منچسترسیتی در آستانه‌ی هفته‌های پایانی فصل، نسبت به تیم کلوپ برتری داده است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۳ ۲۱:۲۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : GivemeSport
بازدید: ۳۲۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰