loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی جدال آرسنال و استون ویلا
پیش بازی جدال آرسنال و استون ویلا

پیش بازی جدال آرسنال و استون ویلا

لیگ برتر در هفته ۳۲ شاهد چرخشی بزرگ در کورس قهرمانی بود، جایی که آرسنال و منچستر سیتی از لغزش لیورپول در تساوی ۲-۲ مقابل منچستر یونایتد بهره مند شدند. این نتیجه به همراه پیروزی ۳-۰ آرسنال مقابل برایتون، امیدهای توپچی‌ها را برای پایان دادن به ۲۰ سال انتظار برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس تقویت کرد، هرچند آنها روز یکشنبه مقابل استون ویلای تیم پنجم جدول با آزمونی جدی روبرو خواهند شد.

بر اساس پیش بینی های فصل ابرکامپیوتر اپتا، شانس قهرمانی آرسنال قبل از سفرشان به ورزشگاه امکس ۲۱.۴٪ بود، اما با پیش بودن توپچی‌ها از لیورپول به لطف تفاضل گل قبل از بازی های این آخر هفته، حالا این آمار به ۲۹.۶٪ رسیده است.

تیم میکل آرتتا در سواحل جنوبی نمایشی پخته دیگر ارائه داد و در حالی که داوید رایا به زحمت افتاد، با گل های بوکایو ساکا، کای هاورتز و لئاندرو تروسارد به پیروزی رسیدند. ساکا و تروسارد روز سه‌شنبه نیز درخشیدند و آرسنال در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ با نتیجه ۲-۲ به تساوی رسید.

توپچی ها زمانی که چهره های آشنا سرژ گنبری و هری کین برای بایرن گلزنی کردند، با شکست روبرو شدند، اما تروسارد از روی نیمکت وارد زمین شد و بعد از کار خوب گابریل ژسوس، توپ را به تور دروازه چسباند. این بازیکن بلژیکی در این فصل اغلب نقش سوپرذخیره را ایفا کرده است، به طوری که چهار گل از هشت گل خود در لیگ برتر را از روی نیمکت به ثمر رسانده است. تنها اولیویه ژیرو در فصل ۲۰۱۶/۱۷ (با ۶ گل) توانسته در یک فصل برای آرسنال به عنوان بازیکن تعویضی بیشتر گلزنی کند.

در حالی که تروسارد شاید احساس کند فرم خوبش او را مستحق حضور در ترکیب اصلی می‌کند، عملکردهای ساکا و هاورتز دقایق بازی او را محدود کرده است. هاورتز در هفت بازی اخیر خود در لیگ برتر در ۹ گل (۵ گل، ۴ پاس گل) دخیل بوده است و این پربارترین فصل او در این رقابت‌ها از نظر گل (۹) و پاس گل (۵) به شمار می‌رود.

ساکا در عین حال در ۱۱ بازی اخیر لیگ برتر ۱۱ بار در امر گلزنی یا پاس گل سهیم بوده است (۹ گل، ۲ پاس گل)، در حالی که پنالتی او مقابل برایتون باعث شد تا با آمار ۱۴ گل لیگ برتری فصل گذشته برابری کند. تنها یک گل دیگر در این فصل، او را به اولین بازیکن انگلیسی تبدیل می‌کند که از زمان ایان رایت در فصل ۱۹۹۶/۹۷ (۲۳ گل) برای توپچی‌ها در یک فصل ۱۵ گل به ثمر رسانده است.

این وینگر پس از اینکه در وقت های تلف شده بازی مقابل بایرن پنالتی نگرفت، زیر ذربین رفت، جایی که او زیر فشار مانوئل نویر به زمین افتاد – برخی می گویند به سادگی. ساکا از ابتدای فصل ۲۰۱۹/۲۰ ششمین بازیکن لیگ برتر است که بیشترین خطا روی او انجام شده است (۲۷۰ خطا)، اما ۱۵ بازیکن نسبت به چهار پنالتی ملی پوش انگلیس پنالتی بیشتری گرفته‌اند.

ویلا یکی از تنها چهار تیمی است که در این فصل لیگ برتر آرسنال را شکست داده است، اما آنها با تنها یک برد در پنج بازی اخیر خود در این رقابت (دو مساوی، دو شکست) و سقوط به زیر تاتنهام در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان، به دیدار روز یکشنبه نزدیک می‌شوند. آخرین نتیجه ناامید کننده آنها با از دست دادن برتری ۲-۰ در تساوی ۳-۳ هفته گذشته مقابل برنتفورد رقم خورد.

بازی روز یکشنبه اولین بازگشت اونای امری به امارات استادیوم پر تماشاگر بعد از اخراجش از آرسنال در سال ۲۰۱۹ خواهد بود. این سرمربی اسپانیایی پیش از این در نیمه نهایی لیگ اروپا ۲۰۲۱ ویارئال را مقابل توپچی‌ها هدایت کرد، جایی که یک تساوی بدون گل در شمال لندن پشت درهای بسته برگزار شد.

امری در طول دوران حرفه‌ای خود شش بار با آرسنال روبرو شده است و تنها یکی از آن بازی‌ها را باخته است (دو برد، سه مساوی) – باخت ۴-۲ در ویلا پارک در فوریه گذشته.

ویلا با وجود تنها یک برد در پنج بازی اخیر لیگ برتری، به لطف درخشش اولی واتکینز همچنان خطرناک است. این مهاجم انگلیسی در ۱۰ بازی اخیر خود در لیگ برتر ۱۱ بار در امر گلزنی یا پاس گل سهیم بوده است (۹ گل، ۲ پاس گل)، و در چهار بازی خارج از خانه اخیر خود نیز ۷ بار (۵ گل، ۲ پاس گل) در این امر تاثیرگذار بوده است. او تنها به یک گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد باشگاه کریستین بنتکه برای بیشترین گل در یک فصل لیگ برتر (۱۹ گل در فصل ۲۰۱۲/۱۳) برسد.

در همین حال، ویلا با چند مشکل در انتخاب بازیکن دست و پنجه نرم می کند، زیرا هافبک کلیدی داگلاس لوئیز محرومیت دو بازی خود را سپری می کند و هر دوی متی کش و کلمنت لنگله بازی پنجشنبه شب مقابل لیل در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ کنفرانس اروپا را از دست دادند.

این غیبت‌ها بعید است باعث تغییر رویکرد اونای امری شود. تیمی که او هدایت می‌کند در این فصل لیگ برتر ۱۴۲ بار حریفان را در آفساید قرار داده است، که بیش از ۴۰ بار بیشتر از هر تیم دیگری است (تاتنهام با ۱۰۱ بار در رتبه دوم قرار دارد). آرسنال قبل از بازی های این هفته با ۶۷ بار گیر افتادن در آفساید، در رده مشترک هشتم لیگ قرار دارد.

بازی‌های رودررو

ویلا که در دسامبر با تک گل جان مک‌گین آرسنال را شکست داده بود، حالا فرصت دارد تا به سومین دبل خود در لیگ برتر مقابل توپچی‌ها برسد، که پیش از این در فصل های ۱۹۹۲/۹۳ و ۲۰۲۰/۲۱ موفق به این کار شده بود.

با این حال، آرسنال در پنج بازی از شش بازی اخیر خانگی خود در لیگ برتر مقابل ویلا به پیروزی رسیده است، هرچند استثنا باخت ۳-۰ در نوامبر ۲۰۲۰ بود.

گابریل مارتینلی در همین تقابل در فصل گذشته گل برتری را به ثمر رساند، جایی که ویلا در آگوست ۲۰۲۲ با هدایت استیون جرارد متحمل شکست ۲-۱ شد.

با این وجود، ویلا در ۹ سفر اخیر خود به لندن در لیگ برتر شکست نخورده است، که حاصل آن ۶ برد و ۳ مساوی است. این بهترین روند بدون شکست آنها در پایتخت در تاریخ لیگ برترشان است، چرا که قبل از شروع این روند، آنها ۸ بازی از ۹ بازی قبلی خود را باخته بودند (۱ برد).

فرم اخیر دو تیم

آرسنال در ۱۰ بازی اخیر خود در لیگ برتر به جز تساوی بدون گل مقابل منچسترسیتی، در هر پیروزی موفق به زدن حداقل دو گل شده و ۱۰ برد از ۱۱ بازی گذشته را کسب کرده است.

توپچی‌ها در طول این ۱۱ بازی تنها ۴ گل دریافت کرده‌اند، اگرچه سه گل از این تعداد در امارات و در جریان پیروزی مقابل لیورپول (۳-۱)، نیوکاسل (۴-۱) و برنتفورد (۲-۱) بوده است.

ویلا در آخرین بازی خارج از خانه خود در ورزشگاه اتحاد با نتیجه ۴-۱ مقابل سیتی مغلوب شد، هرچند آنها از ماه مه ۲۰۲۳ در لیگ برتر در دو سفر متوالی خارج از خانه شکست نخورده‌اند.

با این حال، تیم امری در این فصل در مقابل بهترین های لیگ برتر در خارج از خانه با مشکل مواجه بوده است. آنها در بازی‌های خارج از خانه مقابل سه تیم از چهار تیم برتر فصل گذشته با نتیجه مجموع ۱۲-۴ (۴-۱ مقابل سیتی، ۳-۲ مقابل منچستر یونایتد، ۵-۱ مقابل نیوکاسل) مغلوب شده‌اند، در حالی که در لیورپول نیز با نتیجه ۳-۰ شکست خوردند، هرچند در تاتنهام با نتیجه ۲-۱ به پیروزی رسیدند.

پیش‌بینی

ابرکامپیوتر اپتا پیش‌بینی می‌کند که آرسنال می‌تواند روند بردهای خانگی خود در لیگ برتر را به عدد ۶ برساند. بر اساس شبیه‌سازی‌های انجام‌شده پیش از شروع بازی، توپچی‌ها در ۵۳.۵٪ سناریوها به پیروزی خواهند رسید.

احتمال برد استون ویلا که ضربه بزرگی به قهرمانی آرسنال بزند، ۲۰.۴‌٪ است و در ۲۶.۱٪ از شبیه‌سازی‌ها، شاهد تقسیم امتیازات خواهیم بود.

با وجود تقویت روحیه برای قهرمانی در هفته گذشته، آرسنال همچنان تیم سوم مدعی قهرمانی به شمار می‌رود. بر اساس پیش‌بینی‌های ما برای این فصل، سیتی (۴۰.۴٪) و لیورپول (۲۹.۹٪) نسبت به شاگردان آرتتا (۲۹.۶٪) بیشتر در صدر جدول قرار خواهند گرفت.

از طرفی، احتمال کسب مقام چهارمی ویلا ۳۶.۸٪ و احتمال کسب مقام پنجمی آن‌ها ۵۸.۳٪ است که این به معنای انتظار پر اضطرابی برای آن‌ها خواهد بود تا ببینند آیا انگلیس سهمیه اضافی لیگ قهرمانان را کسب می‌کند یا خیر.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۲۵ ۱۹:۲۵
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۱۲۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰