loading
در حال بررسی درخواست شما
کنفرانس مطبوعاتی آرتتا پیش از بازی با شفیلد یونایتد
کنفرانس مطبوعاتی آرتتا پیش از بازی با شفیلد یونایتد

کنفرانس مطبوعاتی آرتتا پیش از بازی با شفیلد یونایتد

  • خبرنگار: وضعیت جسمانی توماس پارتی چطور است؟

آرتتا: او آسیب ماهیچه‌ای دارد و انتظار داریم چند هفته غایب باشد. میزان دقیق آن را نمی‌دانیم و امروز آزمایش‌های بیشتری دارد، اما این آسیب را در آخرین ضربه به توپ قبل از بازی سویا در تمرین دچارش شد. بسیار بدشانسی بود.

  • خبرنگار: آیا همان آسیب قبلی است؟ 

آرتتا: خیر، چیز دیگری است.

  • خبرنگار: آیا بازی برای تیم ملی غنا در آن نقش داشته است؟

آرتتا: فکر نمی‌کنم. او از دوره‌ای غیبت برمی‌گشت و نیاز به بازی داشت. برای تیم ملی بازی کرد و ما همیشه سعی می‌کنیم با آن‌ها در ارتباط باشیم. سپس دو بازی نزدیک به هم با چلسی و سویا داشتیم و تصمیم گرفتیم در اولی بار کمتری روی او بگذاریم تا در سویا بازی کند، اما این اتفاق در تمرین افتاد. گاهی اوقات سخت است. سعی می‌کنیم جلوگیری کنیم، اگر مقابل چلسی یا سیتی مصدوم می‌شد می‌گفتید زود به میدان آوردیمش، اما وقتی استراحت می‌دهید و مصدوم می‌شود، اتفاقاتی است که در فوتبال رخ می‌دهد.

  • خبرنگار: وضعیت جسمانی گابریل ژزوس چطور است؟

آرتتا: اسکن نشان می‌دهد آسیب ماهیچه‌ای دارد و ممکن است چند هفته دیگر او را از دست بدهیم. 

  • خبرنگار: آیا پس از استراحت بین‌المللی بعدی خواهد بود؟

آرتتا: درباره گابی نمی‌توانم بازه زمانی مشخصی بدهم چون همیشه ما را شگفت‌زده می‌کند، اما چیزی وجود دارد. او در حرکتی بسیار سخت احساس کشش در پایش کرد و واقعیت این است که طی چند هفته اخیر با تیم ملی و بازی‌های پیاپی بار زیادی روی او بوده که مدت‌ها بود این‌طور نبود. این واقعاً خبر بدی برای ماست.

  • خبرنگار: آیا می‌توانید تیم را مدیریت کنید؟

آرتتا: سه بازیکن مهم ما الان با مصدومیت‌های طولانی‌مدت همراه هستند. یک چیز، چرخش تیم است، چیز دیگر اینکه تیم سطح لازم برای انتخاب بازیکنان مناسب در زمان مناسب را داشته باشد. چون بعد از چرخش بازیکنان برای بازی اول، تیم باید با مصدومیت‌ها ادامه دهد. می‌خواهیم از این اجتناب کنیم اما با برنامه پر فشار فعلی انتظار داشتیم اتفاق بیفتد. این برای همه باشگاه‌های لیگ برتر اتفاق می‌افتد، تفاوتی نیست.

  • خبرنگار: آیا مارتین نیاز به استراحت دارد؟

آرتتا: رسیدن به سطح عملکرد بازیکنان خط حمله ما در فصل گذشته بسیار دشوار است. در لیگ برتر فعلا این موضوع اتفاق نیفتاده است. باید آگاه باشیم اما موضوع درباره فرم است، قرار دادن او در موقعیت‌های مناسب تر و انجام کارهای بهتر در برخی نواحی زمین برای کمک به او تا بازی کند که استعدادهایش را بروز دهد. آن‌ها دقایق بازی زیادی داشته‌اند و این نتیجه آن است.  

  • خبرنگار: عملکرد دکلن تا به حال چطور بوده است؟

آرتتا: او برای ما عالی بوده است. فکر می‌کنم در بازی‌های بزرگ در بالاترین سطح ظاهر شده است. در این بازی‌هاست که می‌خواهید بازیکنان بزرگ خود را ببینید و او باید پا پیش بگذارد. مشارکت او در این بازی‌ها واقعاً مهم بوده است، پس از او راضی هستم. 

  • خبرنگار: تیمتون نسبت به بازی با چلسی کجا میخوای بهبود یابید؟

آرتتا: شروع 15-20 دقیقه اول و به ویژه نحوه از دست دادن مومنتوم با باختن دوئل‌های کلیدی که تغییر مومنتوم بازی را رقم زد باید تغییر کند. سپس در زمان های دیگر، بسیاری از کارهای خوبمان را ادامه دادیم، اما همیشه باید بهتر بازی کنیم، مسلط‌تر باشیم و کاراتر عمل کنیم، به ویژه در یک سوم نهایی زمین حریف.

  • خبرنگار: از شفیلد یونایتد چه انتظاری دارید؟ 

آرتتا: با نگاه به نحوه بازی آن‌ها مقابل تیم‌های برتر و مشکلاتی که برای شکست آن‌ها داشتند، برخی در دقیقه 100 و برخی با گل‌های دیرهنگام برنده شدند. بازی‌های واقعاً دشواری بوده‌اند. انتظار همان را داریم. آن‌ها برای جانشان می‌جنگند، همان‌طور که ما می‌خواهیم هر بازی را ببریم. بازی دشواری خواهد بود.

  • خبرنگار: تاکنون چه چیزی در این فصل شما را بیشتر راضی کرده است؟

آرتتا: احتمالاً ثباتی که نشان می‌دهیم، بازی کردن هر 3 روز یک‌بار در رقابت‌های مختلف و حفظ سطح بالا نیاز به ثبات دارد. اما همچنین نشان دادن اینکه این برای ما کافی نیست و می‌خواهیم بیشتر، بهتر بازی کنیم، کارهایی انجام دهیم و به حریف هیچ شانسی ندهیم و به عنوان تیم در حال پیشرفت باشیم.

  • خبرنگار: آیا احساس می‌کنید امسال عمق بیشتری در تیم وجود دارد؟

آرتتا: عمق وجود دارد، البته بستگی به مصدومیت‌هایی دارد که رخ می‌دهد و اینکه در چه خطوطی این عمق وجود دارد. مصدومیت در برخی خطوط به شکلی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد که جایگزین مناسب ندارید. تاکنون با آن کنار آمده‌ایم و همه احساس ارتباط و فرصت می‌کنند که چیز مثبتی برای تیم است.

  • خبرنگار: چگونه از غرور فردا جلوگیری می‌کنید؟ 

آرتتا: از دیروز همه آماده و هوشیار بودند. وقتی از آن در وارد می‌شوند، می‌دانند چه انتظاری دارند. من با آن‌ها کاملاً صریح بودم.

  • خبرنگار: آیا تعداد بازی‌ها باعث مشکلات مصدومیتی ما شده است؟

آرتتا: خیر، فکر می‌کنم دوره‌هایی وجود دارد که روزهایی بسیار بدشانس هستید و اتفاقاتی می‌افتد که جلوگیری از آن‌ها دشوار است. و وقتی بار بیشتری روی بازیکنان می‌گذارید و آن‌ها تجربه گذشته ندارند، ریسک افزایش می‌یابد. سعی می‌کنیم هر موضوعی را کنترل کنیم اما کنترل برخی چیزها دشوار است و باید بپذیریم. 

  • خبرنگار: چه فشاری اکنون روی بازیکنان است؟

آرتتا: به بازیکنان بیشتری نیاز داریم. از کسی پنهان نیست. بازیکنان انرژی محدودی دارند و باتری تنها تا حد مشخصی شارژ می‌شود وگرنه می سوزند. به بازیکنان بیشتری نیاز داریم و اگر اینطور باشد باید سازگار شویم.

  • خبرنگار: نظرتان درباره آزادی بازیکنان در مورد قمار چیست؟

آرتتا: همه کسانی که در این سازمان کار می‌کنند در خدمت بازیکنان هستند و سعی می‌کنند به آن‌ها در هر چیزی که در زندگی نیاز دارند کمک کنند. اول از همه باید از رفاه آن‌ها مراقبت کنیم. مسئولیت بزرگی برای آموزش مداوم، نشان دادن ارزش‌های درست، ارتباط و هدایت آن‌ها داریم تا اگر می‌خواهند مشاوره دهیم. همیشه باید در کنارشان باشیم تا حمایت‌شان کنیم. 

  • خبرنگار: آیا این تقریباً به اندازه جنبه فوتبالی باشگاه مهم است؟

آرتتا: قطعاً، به ویژه وقتی بازیکنان از خارج می‌آیند. خانواده و بستگان ندارند و ممکن است تنهایی زیادی احساس کنند. وقت زیادی برای فکر کردن دارند و ممکن است تصمیم‌های خوب و بد بگیرند. باید به آن‌ها کمک کنیم مسیر درست را انتخاب کنند و زندگی‌ای داشته باشند که نیازهای سنی‌شان را برآورده کند.

  • خبرنگار: چرا مارتین در بازی‌های چلسی و سویا تعویض شد؟

آرتتا: ممکن است به عملکرد، تاکتیک یا تغییر شرایط بازی مربوط باشد. اما فکر می‌کنم شخص دیگری مناسب‌تر است تا انرژی تازه‌ای به تیم بدهد، چون بازی‌های زیادی انجام داده‌ایم و می‌خواهیم انرژی را در دقایق پایانی هم بدهیم. همین.

  • خبرنگار: چطور استانداردهای بالایی برای مارتین تعیین می‌کنید؟

آرتتا: چون او بازیکن نابغه ای است. کارهای زیادی برای ما کرده و می‌کند. او کاپیتان ماست. انتظار داریم همیشه پا پیش بگذارد مثل بقیه بازیکنان. این عالی است چون این نقش اوست. ما او را به این بازیکن و شخص تبدیل کرده‌ایم. حالا بحث حفظ این سطح است که چالش‌برانگیز است.

  • خبرنگار: آیا باید تعداد بازیکنان 25 نفره افزایش یابد؟ 

آرتتا: بازی‌های بیشتری داریم. رقابت بیشتر است. استانداردهای فیزیکی بالاتر رفته است. بازیکنان باید دقایق بیشتری بازی کنند. یا باید این کار را بکنیم یا به جای 5 تعویض، 10 تعویض داشته باشیم. قبلاً رسیدن از 3 تعویض به 5 تعویض مبارزه سختی بود. حالا نمی‌توانم تصور کنم در شرایط امروز پس از سال گذشته و جام جهانی، 5 تعویض نداشته باشیم. خیلی سخت می‌شد. پس باید فکر کنیم. اگر تعداد بازی‌ها افزایش یابد، باید راه‌هایی برای حفظ کیفیت پیدا کنیم. و تنها راه، در دسترس بودن بازیکنان و گزینه‌های بیشتر است.

  • خبرنگار: آیا سایر مربیان هم درباره این موضوع صحبت می‌کنند؟

آرتتا: همه! اینکه کی متوقف می‌شود و چقدر طول می‌کشد تا تصمیمات درست اتخاذ شود و قوانین تغییر کند و احتمالاً توانایی ما برای انجام کارهای دیگر در طول بازی‌ها هم تغییر خواهد کرد. قطعاً باید سازگار شویم.  

  • خبرنگار: آیا تیم نسبت به قبل برای مقابله با مصدومیت‌ها آماده‌تر است؟

آرتتا: فکر می‌کنم بله. آماده‌تر هستیم؛ کیفیت بیشتر و بازیکنانی داریم که برای نیاز ما و شیوه بازی ما مناسب هستند.

  • خبرنگار: آیا غیبت گابریل فرصتی برای ادی است؟ 

آرتتا: شما می‌بینید او از کجا آمده و 3-4 سال اخیر چه کرده است. در باشگاهی مثل آرسنال و به عنوان مهاجم، پیشرفت چشمگیری داشته است. این از سخت‌کوشی و روحیه او ناشی می‌شود.  

  • خبرنگار: اگر تومی‌یاسو فردا بازی کند، 50امین بازی لیگ برترش خواهد بود. نظرتان؟

آرتتا: او در سویا عالی بود. مقابل چلسی هم وقتی تعویضی وارد شد خوب بازی کرد. همه دوستش دارند. همیشه اولین و آخرین فرد است. هر کاری به او بگویید انجام می‌دهد. بازیکن و حرفه‌ای استثنایی است. تنوع و ویژگی‌هایی به تیم می‌دهد که هیچ‌کس دیگری ندارد. برای من بازیکن بسیار مهمی است.

  • خبرنگار: داشتن کسی که می‌تواند در پست‌های مختلف بازی کند چقدر مفید است؟

آرتتا: خب، در آخرین ترکیبمان 6-7 بازیکن در آخرین خط داشتیم که کافی نیست. پس به بازیکنان چندمنظوره نیاز است تا پست‌های مختلف را پر کنند و باید راحت باشند. این مسئله‌ای حساس است چون وقتی هر روز بازیکنی را در پست‌های مختلف تمرین می‌دهید، اما انتظار دارید در نقش مشخصی بازی کند، چالش‌برانگیز است. گاهی اوقات سخت است چون رابطه و آمادگی جسمانی لازم را ندارند. تومی به شکلی طبیعی با آن سازگار است، پس خیلی خوب است که او را داریم.

  • خبرنگار: آیا اگر سایز تیم‌ها افزایش نیابد، کیفیت لیگ آسیب می‌بیند؟

آرتتا: خب، ریسک‌هایی وجود دارد. البته سعی می‌کنیم این اتفاق نیفتد، اما فکر می‌کنم بستگی به نوع پروفایل‌هایی که در تیم دارید هم دارد. اینکه چقدر می‌توانند دقایق بازی را تحمل کنند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۸/۶ ۰۹:۲۰
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۳۵۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰