loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

تحلیل بازی امروز: اسپرزها در محاصره ی توپچی ها!




  شمال لندن، اشبورتون گراو، دربی حساس و بازی آرسنال-تاتنهام! این بازی تمام حساسیت ها و استرس های یه دربی رو برای هواداران دو تیم داشت. اما آیا دارد؟!
مطمئنا با روی کار آمدن آبراموویچ، مالک روس چلسی، میتوان با اطمینان گفت که دارد ولی نه به اندازه ی دربی چلسی!!! ولی اگه به عمق ماجرا نگاه کنیم... اونوقت خواهیم گفت که بازی با تاتنهام یه دربی تمام عیار است... انکار این قضیه راحت نیست! چرا که این دو تیم تاریخی را برای خود نوشته اند؛ تاریخی که از تاریخ بازی با چلسی قدیمی تر است!!! و صد البته پربار تر!...
.
.
.
  سرمربی سخت کوش تاتنهام:
اگه به ساوتهمپتون پوچتینو نگاه کنیم میبینیم که تیم او تیمی بود که دونده و همیشه پرس رو در دستور کار خودش قرار میداد. البته ساوتهمپتون تغییر کرده است ولی مطمئنا پوچتینو همان پوچتینوی ساوتهمپتون است و قطعا تفکراتش رو هم به این تیم منتقل خواهد کرد. اگر به آمار این تیم دقت کنیم میبینیم که آنها در 5 بازی خود متوسط 1.8 تکل در هر بازی را داشته اند؛ میشه گفت که جنگنده تر شده اند. البته در این شرایط اگه بتونیم کنترلشون کنیم خستگی به اونا فشار خواهد آورد. حتی میشه گفت که بیشتر گلهایی که زدن در نیمه اول بوده و در مقابل آرسنال بیشتر گلهاشو در نیمه دوم زده... پس با این حساب میشه گفت اگه بتونیم تو نیمه ی اول حملاتشونو خنثی کنیم و بعد تو نیمه ی دوم حملاتمونو افزایش بدیم، شاید بتونه راهکار خوبی باشه(البته از نظر من!)
.
  کریستین اریکسن:
کریستین اریکسن به نوعی پاسور این تیم و بازیکنی است بیشتر با خصوصیات پست شماره 10. بازیکنی که با 1.4 شوت در هر بازی، 2.8 دریبل و متوسط 2.2 پاس کلیدی یکی از بازیکنان کلیدی این تیم هست. البته به نظر نمی رسد که قدرت بدنی خوبی داشته باشه، با این حال اریکسن میتواند طعمه ی خوبی برای ویلشر باشد که بتواند از او توپ ربایی کند. اینو هم بگم اریکسن به طور متوسط 2.2 بار توپ از دست داده است...
یه نظر میرسه میتوان او را به راحتی کنترل کرد هرچند بازیکن نسبتا تکنیکی است!
.
 نبرد های هوایی:
نقطه ضعف اصلی تاتنهام همین نبرد های هوایی است. جایی که آنها از 2 بازی خود مقابل ساندرلند و وست بروم فقط 1 امتیاز گرفته اند آنهم بخاط ضعف در این ویژگی...
البته مدافعان آنها در مهار بازیکن های تکنیکی هم مشکل دارند که براحتی از این طریق میشه به آنها ضربه زد... آمار هم این را نشان میدهد: 51 درصد موفقیت در نبرد های هوایی در مقابل 61 درصد آرسنال!
.
 ضعف اصلی آرسنال؛ دفاع منطقه ای:
متاسفانه در بعضی بازیها نشان داده ایم که از نظر دفاع منطقه ای دچار ضعف هستیم(مرته ساکر هم به این نکته قبلا اشاره کرده بود). مطمئنا در مقابل تیمی با پرسینگ خوب دچار مشکل خواهیم شد؛ جایی که حتی ما هافبک دفاعی خوب هم نداریم...
.
.
.
چند نکته:
1-اریک لاملا، بازیکن اسبق رم هم بازیکن خوبی نشان داده: او بیشترین دریبل را در تیم داشته است؛ 3.1 دریبل در هر بازی. برای همین تاتنهام بیشترین حملاتش را در سمت چپ خود نسبت به سمت راست خود داشته است. مطمئنا میتواند چمبرز را در صورت حمایت نشدن آزار دهد. اینو هم بگم که 1.4 پاس کلیدی در هر بازی رو داشته!
2-capoue یکی از بازیکنان خوب این تیم است: هم پخش کننده ی این تیم و هم هافبک تخریب کن این تیم: 3 توپ ربایی،2 تکل، 2.4 خطا و 87.6 پاس در هر بازی نقش بسزایی رو در تیم ایفا کرده.
3- بیشترین حملات این تیم در وسط صورت میگید؛ با وجود اریکسن. البته سمت چپشون نسبت به سمت راستشون فعالتره.
و...
.
.
.
از همتون ممنونم که وقت گذاشتیدو خوندیدش... و معذرتم میخوام که دیر دیر پستامو میگذارم... به بزگی خودتون ببخشید.
.
" گریه میکرد گرگ وقتی دید سگ بخاطر تکه استخوانی لگد های چوپان را تحمل میکند."
ارنستو چگوارا


با تشکر
مخلص همه ی توپچی ها





                                                 "Little Mozart"









آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

آرسنال=آرسن

چیز جالبی در مورد من وجود نداره! من هم بین این همه انسان مثل خیلی ها آرسنالی شدم. امیدوارم خوشی ها و ناراحتی تیممان را با هم تجربه کنیم.

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۷/۵
بازدید پست : ۲,۵۹۱ بار
کل بازدید: ۲۴,۶۱۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰