loading
در حال بررسی درخواست شما
کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا پیش از جدال مقابل بورنموث
کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا پیش از جدال مقابل بورنموث

کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا پیش از جدال مقابل بورنموث

درباره آخرین وضعیت تیم:

بله، همه بازیکنان آماده و در دسترس هستند، بنابراین حالا چالش اصلی انتخاب ترکیب مناسب است. سردردی شیرین!

درباره بازی اول در روز شنبه:

این شرایط موجود است. ما امسال در سناریوهای مختلفی بازی کردیم و وظیفه ما مشخص است. باید بازی خودمان را ببریم و منتظر بمانیم. تنها چیزی که می‌توانیم روی آن تمرکز کنیم همین است.

درباره جورجینیو:

من دوست دارم او را حفظ کنم. خودش هم این را می‌داند. باشگاه کاملاً از این موضوع حمایت می‌کند. او بازیکن بسیار مهمی برای ما درون و بیرون زمین است و تیم را بهتر می‌کند، بنابراین می‌خواهم بماند.

درباره به ثمر رساندن ۱۶ گل از روی کرنر در این فصل:

این ترکیبی از عوامل مختلف است. ما روی فازهای مختلف بازی کار می‌کنیم و روی چیزهایی که به نظر ما می‌توانند به ما در کسب پیروزی در مسابقات کمک کنند. قطعا، ضربات ایستگاهی یکی از اصول اساسی فوتبال است.

درباره کسب مقام دوم دکلان رایس در جوایز نویسندگان فوتبال:

او فوق العاده بوده است. او از همان روز اول تاثیر زیادی داشته است. وقتی از باشگاهی که مدت زیادی در آن بوده‌اید جدا می‌شوید، کار آسانی نیست، اما او به خوبی جا افتاد. این تیم گروه خوبی است و فکر می‌کنم آنها نیز در کنار او بسیار حمایت‌گر بوده‌اند. بازیکنانی هستند که به راحتی وارد تیم می‌شوند و به سرعت با آن هماهنگ می‌شوند. یادم می‌آید زمانی که هنوز در پیش فصل در آمریکا بودیم و او ۸-۹ روز با ما بود، گفت: "حس می‌کنم دو سال است که اینجا هستم." این نشانه خوبی است.

آیا فردا منچسترسیتی را تماشا خواهید کرد؟

اگر بتوانم آنها را تماشا می‌کنم. من عاشق تماشای بازی‌های بزرگ هستم و در این بازی چیزهای زیادی در خطر است. اما اولویت ماست که خودمان برنده شویم.

درباره عملکرد اندونی ایرائولا در بورنموث:

کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است. ورود به لیگ برتر و کاری که او انجام داده، تحسین‌برانگیز است. هم برای او و هم برای کادر مربیگری و البته بازیکنان. آنها شروع سختی داشتند، اما به باورشان ادامه دادند و باید به او تبریک گفت. کاری که آنها انجام داده‌اند، به ویژه با روشی که به آن دست پیدا کرده‌اند، باورنکردنی است، که به نظر من بسیار مهم است. به آنها تبریک می‌گویم چون دستاورد فوق‌العاده‌ای است.

درباره گل پیروزی‌بخش ریس نلسون در دقیقه ۹۷ مقابل بورنموث در فصل گذشته:

خاطره بسیار خوبی بود چون بازی به شکل زیبایی به پایان رسید و یکی از درخشان‌ترین لحظات فصل بود، بنابراین می‌دانیم که فردا دوباره باید تلاش کنیم. بازی بسیار سختی خواهد بود اما تیم آماده است.

درباره اهمیت روحیه تسلیم نشدن در این مرحله از فصل:

در هر مرحله‌ای مهم است، اما حالا با توجه به آنچه برای بردن وجود دارد، می‌دانیم که باید به روش‌های مختلف بازی‌ها را ببریم و این می‌تواند یکی از آنها باشد. امیدوارم فردا به این شکل نباشد، اما اگر برای پیروزی لازم باشد، مشکلی نیست.

اینکه بازیکنان چقدر از این روند پایانی لذت می‌برند:

بله، انرژی واقعا خوبی وجود دارد. ما به تازگی یک جلسه تمرینی داشتیم و باز هم عالی بود. آنها واقعاً باانگیزه و پرشور هستند و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

درباره رسیدن به ۱۰۰ برد در لیگ برتر به عنوان جوان‌ترین مربی:

این دستاوردی است که با کمک و حمایت بسیار زیاد افراد مختلف در این مسیر به دست آمده است و قطعا به بردن بازی‌ها کمک می‌کند، بنابراین قدردان این حمایت‌ها هستم و امیدوارم این فقط آغاز چیزی بسیار بزرگتر باشد که بتواند جام‌ها را به ارمغان بیاورد. این چیزی است که ما می‌خواهیم.

درباره تغییراتی که او در تیم در این فصل مشاهده کرده است:

برخی از آنها قابل توجه هستند اما برخی دیگر نیز به اتفاقاتی که در بازی‌ها رخ می‌دهد مرتبط هستند. شرایط امسال متفاوت است. سال گذشته در تاتنهام هم بازی بسیار متفاوتی نسبت به سال‌های قبل یا مقابل هر رقیب دیگری داشتیم، اما شرایط را به خوبی مدیریت کردیم. می‌توانست بهتر باشد و جای پیشرفت وجود دارد، اما فکر می‌کنم تیم بالغ‌تر شده است. بدیهی است که وضعیت سلامتی و آمادگی جسمانی تیم در حال حاضر بسیار بهتر است و همه این عوامل به نظر من به قرار گرفتن در موقعیت بهتر کمک می‌کند.

درباره قابلیت یادگیری دکلان رایس:

بله، کلمه درستی است. او واقعاً پرشور است، چشمانش باز است، گوش‌هایش باز است، بسیار مشتاق یادگیری و دریافت اطلاعات است. علاوه بر آن، او باید مسئولیت و انتظارات زیادی را بر عهده بگیرد و این گاهی اوقات بار سنگینی است. او این کار را به روشی بسیار آرام و خونسرد انجام داده است و این بسیار تاثیرگذار است، زیرا او هنوز یک بازیکن بسیار جوان است.

درباره اینکه آیا او نیاز به گلزنی بیشتری دارد؟

فکر می‌کنم او پتانسیل بیشتری دارد. ما باید او را بیشتر در موقعیت‌هایی قرار دهیم تا بتواند استعداد خود را شکوفا کند. او همچنین باید موقعیت‌های خاصی را زودتر تشخیص دهد تا بتواند روابط و هماهنگی را در درون واحد خود که در آن بازی می‌کند، تقویت کند، چیزی که هنوز خام است، به خصوص با توجه به تغییرات زیادی که در این فصل در جناح چپ انجام دادیم. همه اینها به پیشرفت او کمک خواهد کرد و امیدواریم شاهد درخشش بیشتر او باشیم.

درباره اینکه اگر پارتی و تیمبر بیشتر بازی می‌کردند چه عملکردی داشتیم:

شانس داری؟ سکه داری؟ پرتش کن! هیچ نظری ندارم. ما دلتنگ آنها بوده‌ایم، زیرا وقتی آنها در تیم هستند، تیم رقابت بیشتری دارد، کیفیت بالاتری وجود دارد و رهبری بیشتری وجود دارد، این قطعی است. با انصاف باید بگویم بازیکنانی که در جایگاه آنها بازی کرده‌اند فوق‌العاده بوده‌اند، پس ببینیم. حالا شاید سوال شما را در سه یا شش ماه آینده بتوانم با قاطعیت بیشتری پاسخ دهم، زمانی که آنها امیدوارم بازی‌های زیادی انجام داده باشند.

درباره غنیمت شمردن فرصت با سه بازی باقی مانده:

کاملا. فقط تمرکز کنید و تمام انرژی خود را برای پیدا کردن آن عزم و اراده برای انجام بهترین کارمان برای کسب حق بردن بازی‌ها به کار بگیرید. بازی اول مقابل بورنموث است، در خانه است و دوباره شاهد یک جو فوق‌العاده برای بازی خواهیم بود. در لحظه حال باشید و ببینیم چه اتفاقی می افتد.

درباره اینکه چگونه بورنموث از زمان حضور ایرائولا تا این حد توانسته تغییر کند:

به خصوص بعد از بازی ما، آنها شروع بسیار سختی از نظر برنامه بازی هم داشتند و این عامل بزرگی بود، اما می شد دید که تیم همیشه نزدیک به کسب نتیجه و ایجاد مشکلات زیادی برای حریف بود. از او باید قدردانی کرد، او به باورهایش پایبند بوده، او یک مربی بسیار خوب و فردی عالی است و من او را از زمان کودکی می شناسم و برایش بهترین ها را آرزو می کنم.

درباره اینکه آیا در شروع سخت فصل با ایرائولا صحبت کرده است یا خیر:

نه، ما بعد از بازی ما صحبت کردیم. وقتی در آن دوره‌ها هستید، گاهی اوقات می‌خواهید با کسی صحبت نکنید! اما ما آنجا کمی در مورد تجربیاتم و آنچه که پشت سر گذاشته‌ام صحبت کردیم و گاهی اوقات این کار به آدم کمک می‌کند.

درباره برخورد با بورنموث با همان احترامی که با تاتنهام داشتیم:

اولین کاری که کردیم این بود که سعی کردیم ببینیم روحیه و انرژی کجا قرار دارد، و آنها از قبل در موردش صحبت می‌کردند، تقریباً انگار که حالا اهمیت بیشتری پیدا کرده است، حالا که ما در جریان خوبی قرار داریم، باید ادامه دهیم. آنها می‌دانند چه چیزی در خطر است.

درباره امید به بازی کم هیجان‌تر از ۳-۲ فصل گذشته:

بازی متفاوتی برای فردا در ذهن دارم، اما باید فردا واقعاً خوب بازی کنیم و بهترین عملکردمان را داشته باشیم. اگر این کار را انجام دهیم، شانس بسیار خوبی برای بردن بازی داریم.

درباره انگیزه بازگشت تیمبر برای تیم:

بله، چون کیفیت جلسات تمرینی را بالا می‌برد. می‌بینید که او چقدر باصلابت است، رهبری و کیفیت او را می‌بینید و بقیه باید سطح خود را بالا ببرند. آنها شروع به مطالبه بیشتر از یکدیگر می‌کنند و به هم نگاه می‌کنند و می‌گویند: "بهتر است خوب باشم چون می‌خواهم به بازی کردن ادامه دهم." اینها برای تیم بسیار مثبت هستند.

درباره اینکه تیمبر برای تأثیرگذاری در چه زمانی آماده خواهد بود:

تا زمانی که او را به زمین نفرستیم، نمی‌دانیم. شرایط پیچیده است چون فقط سه بازی باقی مانده و او هشت ماه فوتبال را از دست داده است. او فقط ۵۰ دقیقه با تیم زیر ۲۱ سال بازی کرده است، بنابراین این سؤالی است که فقط با به میدان فرستادن او و دیدن اتفاقات باید حل شود. باید سعی کنیم این تصمیم را به بهترین شکل بگیریم.

درباره دائمی شدن قرارداد قرضی داوید رایا:

این گفتگوها برای بعد از فصل است. ما بررسی خواهیم کرد که در چه وضعیتی هستیم و بدیهی است که از دیوید و هر آنچه که او برای باشگاه و تیم به ارمغان آورده بسیار راضی هستیم. در این مورد شکی نیست، اما همه این تصمیمات باید بین همه ما در باشگاه گرفته شود و خواهیم دید.

درباره ویژگی‌های خارج از زمین مارتین اودگارد:

بارها گفته‌ام که او شخصیت فوق‌العاده‌ای است و فردی است که بودن او در کنار تیم عالی است. فکر می‌کنم او به بهترین شکل ارزش‌های باشگاه ما را نشان می‌دهد و همچنان در حال بالغ شدن است. او در ماه آینده تجربیات شخصی خواهد داشت که فکر می‌کنم برای پیشرفت او و همچنین به عنوان یک فرد بسیار مفید خواهد بود و ما اینجا هستیم تا به او کمک کنیم.

درباره بخش‌هایی که مارتین بیشترین پیشرفت را در آنها داشته است:

وقتی بالغ می‌شوید، از نظر شخصی و حرفه‌ای در همه چیز بالغ می‌شوید. نقش او در تیم با نقشی که هنگام پیوستن به ما به صورت قرضی داشت بسیار متفاوت است. او اکنون کاپیتان ماست و مدتی است که اینگونه است و او بازیکن بسیار محترمی است که همچنان به گونه‌ای بازی می‌کند که تعداد کمی در این سطح می‌توانند انجام دهند.

درباره اینکه او هنوز در چه زمینه‌هایی می‌تواند پیشرفت کند:

نمی‌دانیم که آنها در نهایت می‌توانند به چه سطحی برسند و به همین دلیل سعی می‌کنیم آنها را گسترش دهیم. کار من این است که به بازیکنان پایه‌های درستی بدهم تا بتوانند رشد کنند و سپس محیطی را برای الهام بخشیدن و حمایت از آنها ایجاد کنم تا احساس کنند که بال‌هایی برای پرواز به هر کجا که می‌خواهند دارند. این کاری است که باید انجام دهم - به آنها پایه‌هایی بدهم که همیشه بتوانند بهتر شوند و محدودیت را در رابطه با جایی که به آن نگاه می‌کنند قرار دهند، و مارتین مطمئناً بسیار جاه‌طلب است.

درباره رابطه مارتین اودگارد با بوکایو ساکا:

این زمانی است که شما هماهنگی را می‌سازید. خارج از زمین این رابطه از قبل بسیار قوی است، و وقتی آن را به زمین می‌آورید، زمانی که دقایق بازی و جلسات تمرینی و سطح خوبی از ارتباط بین آنها را اضافه می‌کنید، اینها مواد اولیه بسیار خوبی برای پیشرفت، توسعه مداوم و درک بهتر یکدیگر هستند. این اتفاق قطعاً می‌افتد و در مورد بن هم همینطور است، زیرا آنها مدت زیادی است که در آن سمت بازی می‌کنند، بنابراین در حال حاضر کاملاً مستحکم است.

درباره اینکه اودگارد، ساکا و وایت در خارج از زمین چگونه هستند:

آنها بسیار صمیمی هستند، آنها در خارج از زمین نیز زمان زیادی را با هم می گذرانند و این چیزی است که واقعاً مهم است. از نحوه ارتباط و نگاه آنها به هم می توانید بگویید که چیزی خاص بین آنها وجود دارد.

درباره اینکه آیا تیمبر دوباره برای تیم زیر ۲۱ سال بازی خواهد کرد:

او امشب بازی نخواهد کرد.

درباره اینکه آیا ماهیت کم هیجانی‌تر بازی‌های ما در این فصل به نفع ما بوده است:

احتمال بردن مسابقات زمانی که آن را خیلی دیر رها می‌کنید کمتر است و ما در این فصل در تصمیم‌گیری برای مسابقات در مراحل بسیار ابتدایی‌تر بهتر عمل کرده‌ایم. این نشانه خوبی برای تیمی است که می‌تواند بازی‌ها را کنترل کند و بر آنها مسلط شود و زودتر نتیجه را مشخص کند، و امیدواریم که بتوانیم در بازی‌های باقی مانده نیز همین کار را انجام دهیم.

تاثیر کمبود بازی ها بر روحیه تیم:

وقتی هر سه روز یک بار با استرس و فشار فیزیکی و ذهنی وارد مراحل پایانی مسابقات می‌شوید، انباشته‌ای از خستگی به وجود می‌آید. تیم‌هایی که به مراحل پایانی می‌رسند را ببینید و اینکه چطور در لیگ مسلط هستند، زمانی که بازی‌ها را می‌برند و تعویض‌هایی که انجام می‌دهند، این موضوع بسیار مهم است.

گزارش‌هایی مبنی بر اینکه باشگاه به پیشنهادات برای گابریل ژسوس گوش خواهد داد:

نمی‌دانم این حرف از کجا آمده است.

آیا در طول کورس قهرمانی با پپ گواردیولا صحبت می‌کنید؟

اینطور نیست که توافقی داشته باشیم، این یک ارتباط طبیعی است و اگر اتفاقی بیفتد، در صورت لزوم و همچنین زمانی که مقابل هم بازی می‌کنیم، با هم ارتباط برقرار می‌کنیم، اما همه ما شرایط و زمان‌هایی را برای صحبت کردن و خود بودن درک می‌کنیم.

آیا باید زمان آغاز ساعت ۱۲:۳۰ (به وقت محلی) شنبه حذف شود؟

ما احتمالاً در مورد این زمان بیشتر بعد از بازی‌های لیگ قهرمانان و زمان ریکاوری صحبت کردیم. فکر می‌کنم این زمان بخشی از فرهنگ این کشور و لیگ برتر است و داشتن آن مهم است. به نظر من مسائل بزرگ دیگری هم وجود دارد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۱۴ ۱۸:۵۹
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۲۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰