loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی جدال آرسنال و بورنموث
پیش بازی جدال آرسنال و بورنموث

پیش بازی جدال آرسنال و بورنموث

در حالی که منچسترسیتی با آمادگی فوق العاده و کنترل بر کورس قهرمانی لیگ برتر پیش می‌رود، آرسنال هم با کسب سه برد متوالی، مدافع عنوان قهرمانی را تحت فشار قرار داده و خود را آماده‌ی هر لغزشی از سوی تیم پپ گواردیولا نگه داشته است.

توپچی‌ها هفته گذشته در دیداری که بسیاری آن را سخت‌ترین آزمون برای ارزیابی توانایی‌هایشان می‌دانستند، مقابل تاتنهام سربلند بیرون آمدند، اما انتظار می‌رود در بازی زودهنگام روز شنبه مقابل بورنموث آماده، با چالش جدی دیگری روبرو شوند.

با کمرنگ شدن شانس قهرمانی لیورپول، احتمال فتح جام توسط آرسنال از ۲۶.۶٪ قبل از بازی با تاتنهام، به ۳۳.۳٪ افزایش یافته است، همانطور که ابرکامپیوتر اپتا پیش‌بینی کرده است. میکل آرتتا پیش از بازی هفته گذشته با شوخی گفته بود که به دنبال راهی برای «فریب دادن» ابرکامپیوتر است، اما آن‌ها همچنان برای تبدیل شدن به مدعی اصلی قهرمانی کار زیادی دارند، چرا که سیتی در ۶۶.۶٪ سناریوها به قهرمانی می‌رسد.

نمایش بی‌رحمانه آرسنال در نیمه اول برای کسب پیروزی ۳-۲ مقابل تاتنهام در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر کافی بود. بوکایو ساکا و کای هاورتز گلزنی کردند و پیر امیل هویبیِرگ هم به اشتباه دروازه خودی را گشود. این صدمین برد آرتتا در ۱۶۹ بازی به عنوان سرمربی در لیگ برتر بود و سرمربی اسپانیایی برای رسیدن به این رکورد، ۱۰ بازی کمتر از آرسن ونگر نیاز داشت.

دو گل آرسنال در دربی شمال لندن از روی کرنر به ثمر رسید و آن‌ها اکنون در این فصل از لیگ برتر، ۱۶ گل از این موقعیت‌ها به ثمر رسانده‌اند که بیشترین تعداد گل از روی کرنر در یک فصل از زمان وست بروم تونی پولیس در ۲۰۱۶/۱۷ (همچنین ۱۶ گل) است.

هاورتز با ضربه سر از روی ارسال دکلان رایس، گل سوم و حیاتی آرسنال را به ثمر رساند و او حالا در ۱۱ بازی اخیر لیگ برتر، در ۱۳ گل (۸ گل زده و ۵ پاس گل) نقش داشته است. اولین گل او در لیگ برتر برای توپچی‌ها، از روی نقطه پنالتی در پیروزی ۴-۰ مقابل بورنموث در ماه سپتامبر به ثمر رسید.

عملکرد درخشان هاورتز و هم‌تیمی‌هایش، زمزمه‌های نیاز آرسنال به یک مهاجم را کم‌رنگ کرده است و آمار گلزنی توپچی‌ها در دو فصل اخیر بی‌نظیر بوده است. در واقع، آرسنال در این فصل از لیگ برتر، ۸۵ گل از مجموع ۶۹.۶ گل مورد انتظار (xG) به ثمر رسانده است (۱۵.۴ بیشتر از حد انتظار) و فصل گذشته نیز ۸۸ گل از ۷۲.۳ xG به ثمر رساندند (+۱۵.۷).

از ابتدای فصل ۲۰۲۳/۲۴، تفاضل مثبت ۳۱.۱ آرسنال، بیشترین میزان در بین تیم‌های لیگ‌های برتر اروپاست و منچسترسیتی با اختلاف کمی در رتبه دوم قرار دارد (+۲۵.۱، ۱۷۶ گل از ۱۵۰.۹ xG).

بوکایو ساکا در این زمینه نقش کلیدی داشته است، ۱۵ گل او در لیگ برتر بیشتر از هر یک از هم تیمی‌هایش در این فصل است. این وینگر همچنین در فصل جاری ۹ پاس گل داده و در فصل گذشته ۱۴ گل و ۱۱ پاس گل به نام خود ثبت کرد. او پس از دنیس برکمپ در فصل‌های ۱۹۹۷/۹۸ و ۱۹۹۸/۹۹، می‌تواند دومین بازیکن آرسنال باشد که در دو فصل متوالی لیگ برتر، هم در بخش گلزنی و هم در بخش پاس گل، آمار دو رقمی ثبت می‌کند.

آرسنال ممکن است در بازی شنبه با ترکیبی کاملاً آماده به میدان برود. یورین تیمبر پس از بهبودی از مصدومیت رباط صلیبی قدامی، در آستانه دومین حضور خود در لیگ برتر قرار دارد. گابریل ژسوس، گابریل مارتینلی و جورجینیو جزو گزینه‌های آرتتا برای ایجاد تغییرات در ترکیب هستند.

بورنموث شاید به عنوان دشوارترین حریف آرسنال در بازی‌های باقی‌مانده به چشم نیاید، اما تیم اندونی ایرائولا از زمان کسب اولین برد خود در فصل (بعد از ۱۰ تلاش)، عملکردی در حد بهترین‌های لیگ برتر داشته است.

گیلاس‌ها از زمان پیروزی ۲-۱ مقابل برنلی در ۲۸ اکتبر، ۴۵ امتیاز از ۲۶ بازی اخیر خود کسب کرده‌اند (۱۳ برد، ۶ تساوی، ۷ باخت) و تنها تیم‌های فعلی حاضر در جمع چهار تیم برتر، در این مدت امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند. آن‌ها با پیروزی ۳-۰ مقابل برایتون در هفته گذشته، رکورد امتیاز خود در لیگ برتر را به ۴۸ رساندند.

جاستین کلایورت در آن بازی در کنار مارکوس سنسی و انیس اونال گلزنی کرد و او در ۶ بازی اخیر لیگ برتر به اندازه ۲۳ بازی اول خود (چهار گل) در کارهای گلزنی سهیم بوده است (چهار گل – سه گل زده، یک پاس گل).

تنها نکته منفی این بازی، مصدومیت جدی زانوی آنتوان سمنو بود که به لوئیس سینیسترا و مارکوس تاورنیه در لیست مصدومان اضافه خواهد شد. میلوژ کرکز نیز پس از کارت قرمز مقابل ولوز هنوز محروم است، اما تایلر آدامز پس از یک فصل مصدومیت، به بازگشت نزدیک می‌شود.

بازی‌های رودررو

آرسنال هر شش دیدار خانگی قبلی خود در لیگ برتر مقابل بورنموث را با پیروزی پشت سر گذاشته است. توپچی‌ها تنها مقابل استوک سیتی آمار بهتری در بازی‌های خانگی لیگ برتر دارند و موفق شده‌اند هر ۱۰ دیدار خود را با پیروزی به پایان برسانند.

شاگردان آرتتا در دیدار ماه سپتامبر در ورزشگاه ویتالیتی، بورنموث را با نتیجه ۴-۰ در هم کوبیدند. بن وایت و مارتین اودگارد در کنار ساکا و هاورتز در این بازی گلزنی کردند.

به طور کلی، چری‌ها تنها پنج امتیاز از ۱۳ دیدار خود در لیگ برتر مقابل آرسنال کسب کرده‌اند (یک برد، دو تساوی، ۱۰ شکست) و موفق به ثبت حتی یک کلین شیت هم نشده‌اند. آن‌ها تنها مقابل منچسترسیتی در این رقابت‌ها بدون ثبت کلین شیت بازی‌های بیشتری داشته‌اند (۱۴ بازی).

آخرین باری که بورنموث در مارس گذشته از ورزشگاه امارات بازدید کرد، آرسنال کامبکی به یادماندنی را رقم زد و با گل دقیقه ۹۷ ریس نلسون، پیروزی دراماتیک ۳-۲ را به دست آورد.

بورنموث در آن دیدار شروع طوفانی داشت و فیلیپ بیلینگ تنها ۹.۱۱ ثانیه بعد از شروع بازی، گل اول را به ثمر رساند. این دومین گل سریع در تاریخ لیگ برتر بود و شین لانگ برای ساوتهمپتون مقابل واتفورد در آوریل ۲۰۱۹ تنها ۷.۶۹ ثانیه برای گلزنی نیاز داشت.

فرم اخیر دو تیم

آرسنال از ابتدای سال جاری، ۱۳ بازی از ۱۵ بازی خود در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشته است و تنها مقابل سیتی (۰-۰) و استون ویلا (۲-۰) در سال ۲۰۲۴ امتیاز از دست داده است.

با این حال، توپچی‌ها در چهار بازی اخیر لیگ خود چهار گل خورده‌اند که به اندازه ۱۱ بازی قبلی خود است.

در حالی که تیم آرتتا اخیراً در خط دفاع کمی آسیب‌پذیرتر به نظر می‌رسد، آن‌ها در ۳۵ بازی لیگ برتر این فصل، با میانگین ۲.۴ گل در هر بازی، ۸۵ گل به ثمر رسانده‌اند که بالاترین میزان گل زده آن‌ها در یک فصل از ۱۹۳۴/۳۵ است (زمانی که در ۴۲ بازی ۱۱۵ گل به ثمر رساندند، به طور میانگین ۲.۷ گل در هر بازی).

در آن فصل، آرسنال با اختلاف کمی از ساندرلند، چهارمین قهرمانی خود در لیگ دسته اول را به دست آورد.

بورنموث پس از پیروزی ۱-۰ مقابل ولوز و ۳-۰ مقابل برایتون در دو بازی اخیر لیگ برتر خود، می‌تواند تاریخ باشگاه را رقم بزند، چرا که تاکنون هرگز بدون دریافت گل، سه برد متوالی در لیگ برتر کسب نکرده است.

پیش‌بینی

ابرکامپیوتر اپتا در این دیدار هیچ غافلگیری را پیش‌بینی نمی‌کند و آرسنال با ۷۰.۳٪ شانس پیروزی از مجموع ۱۰ هزار شبیه سازی بازی قبل از شروع مسابقه پیش است.

احتمال برد بورنموث تنها ۱۰.۳٪ است و احتمال تساوی نیز ۱۹.۴٪ می‌باشد.

خبر بد برای آرسنال این است که تنها تیمی که احتمال برد بالاتری در هفته سی و ششم دارد، منچسترسیتی است که ۷۱.۱٪ شانس پیروزی مقابل ولوز در روز شنبه دارد.

در حالی که آرسنال همچنان دومین مدعی قهرمانی است، پیشرفت بورنموث باعث شده است که آنها در پیش بینی های فصلی ما برای کسب رتبه‌ای در نیمه بالای جدول شانس داشته باشند و در ۶۰.۸٪ از شبیه سازی های ابرکامپیوتر به جمع ۱۰ تیم برتر برسند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۱۴ ۱۸:۱۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۱۰۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰